Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lidl pokoril na Slovensku miliardu v tržbách, výrazne viac dal na platy

28.08.2017, 05:13 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

Obchodný reťazec Lidl vlani na Slovensku po prvý raz pokoril miliardovú hranicu tržieb. V obchodnom roku do konca februára 2017 mu vzrástli medziročne o necelých sedem percent na 1,04 miliardy eur. Zisk firmy po zdanení podrástol o štyri percentá na 92 miliónov eur.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Lidl, reťazce

Lidl sa stal druhým obchodným reťazcom na Slovensku s ročnými tržbami nad jednu miliardu eur. Doposiaľ túto métu prekračoval len maloobchodný líder Tesco s obratom nad 1,3 miliardy eur. Desaťmiestnu sumu tržieb vlani podľa odhadu TRENDU atakoval tiež Kaufland, sesterský reťazec Lidla z nemeckej skupiny Schwarz.

Tržby slovenského Lidla sa od roku 2010 zvýšili o viac ako štyri pätiny. Vlani však rástli najpomalšie za ostatných šesť rokov. Spoločnosť si udržala nadpriemernú ziskovosť tržieb v brandži blízko deviatich percent.

Neprehliadnite

Lidl po rokoch mierne znížil výdavky na reklamu. Skresal ich o jeden milión na 22,7 milióna eur. Naopak, až o pätinu na 63,6 milióna eur mu stúpli náklady na mzdy a odvody, do ktorých sa premietlo zvyšovanie platov personálu.

Ako šliape Lidl
Rok Tržby (v mil. €) Čistý zisk (v mil. €) Ziskovosť tržieb (v %)
2010 553 37,7 6,8
2011 619 36,1 6,5
2012 676 66,3 9,6
2013 795 66,5 8,4
2014 890 75 8,5
2015 977 88,4 8,7
2016 1043 92,3 8,8
PRAMEŇ: Lidl SR

Na slovenskú strunu

Koncept Lidla je postavený na vysokom zastúpení privátnych značiek, pochádzajú najmä z nemeckých a poľských potravinárskych fabrík. Časť produktov si necháva vyrábať na Slovensku a ponúka ich aj vo svojich filiálkach v desiatke európskych krajín.

V minulom obchodnom roku vyviezlo viac ako štyridsať slovenských dodávateľov prostredníctvom Lidla produkty za vyše 37,5 milióna eur. Domáce firmy exportovali najviac do Česka, Maďarska, Litvy a Poľska, ich produkty sa objavili napríklad aj v Nemecku, v Chorvátsku či v Slovinsku. K najväčším vývozcom patria spoločnosti Agro Tami, Tatranská mliekareň, SHP Harmanec, Stepanow či Metsa Tissue.

Matúš Gála, LidlZdroj: Lidl

Spomedzi obchodných reťazcov má Lidl suverénne najnižší podiel slovenských výrobkov na pultoch. V najbližších mesiacoch plánuje ich zastúpenie zvýšiť jednak v stálom sortimente, ako aj v rámci akčných ponúk. V ostatnom období jeho ponuku rozšírili produkty od dodávateľov ako HO&PE, Mecom, Kozí vŕšok či Tatrakon.

Nemecký Lidl pôsobí na slovenskom trhu od roku 2004. V súčasnosti má 127 predajní, ktoré zásobuje z troch logistických centier v Nemšovej, v Záborskom v okrese Prešov a v Seredi. „Myslíme si, že ešte stále máme potenciál na expanziu,“ povedal v rozhovore pre TREND šéf slovenského Lidla Matúš Gála. Reťazec zamestnáva na Slovensku viac ako štyritisíc ľudí.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Lidl, reťazce

Diskusia (0 reakcií)