Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lidl, Tesco a ďalší spúšťajú kampaň, varujú pred odvodom a zdražovaním

09.11.2018, 15:52 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Nie je to síce vaše, ale mladá rodinka to rada zaplatí, hovorí s ironickým úškrnom muž, ktorý rodine k nákupu prihodí fiktívny produkt „Daň z potravín“. Po nablokovaní si ho schová pod sako a odchádza z predajne. Vymyslený video príbeh je súčasťou kampane proti pripravovanému odvodu z obratu reťazcov, ktorú v týchto dňoch spúšťa Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), strešná organizácia najväčších obchodných reťazcov na trhu.

  • Tlačiť
  • 5

Združenie sa snaží zrozumiteľnou formou vysvetliť konečným spotrebiteľom, ako môže chystaný odvod ovplyvniť ich bežné každodenné nákupy.

„Osobitný odvod by sa mohol priamo či nepriamo prejaviť na cene každého jedného nákupu spotrebiteľov,“ hovorí Martin Krajčovič, nový predseda SAMO, ktorá združuje reťazce Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco.

Aliancia reťazcov sa odvoláva na vyhlásenia analytikov, odborárov, zamestnávateľov aj niektorých politikov, podľa ktorých je odvod vlastne skrytou formou zvýšenia DPH, ktorá by mohla byť s najväčšou pravdepodobnosťou premietnutá aj do vyšších cien tovarov.

Neprehliadnite

Podľa štúdie, ktorú zverejnil inštitút INESS, by sa náklady štvorčlennej rodiny na nákup mohli zvýšiť o 84 eur ročne alebo sedem eur mesačne.

Táto výška dodatočných nákladov nemusí byť konečná. Nová legislatíva môže spôsobiť, že 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy obchodné reťazce, SAMO