Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lidl vydá vlastné gastrolístky. S najnižšou províziou na českom trhu

22.03.2017, 13:05 | ČTK | TREND.sk

Diskontný reťazec Lidl vstupuje na český trh s vlastnými obedovým stravnými lístkami. Firma uvádza, že za ich prijímanie účtuje reštauráciám najnižšiu províziu na trhu 2,5 percenta. V Lidli už teraz gastrolístky využíva 8 tisíc zamestnancov spoločnosti a od apríla ich bude využívať aj viac ako 12 tisíc zamestnancov Kauflandu ako firemné benefity. Spoločnosť Lidl o tom informovala v tlačovej správe.

  • Tlačiť
  • 3

Vstup na slovenský trh s gastrolístkami reťazec zatiaľ nechystá. "Lidl Slovenská republika v  súčasnosti nad zavedením vlastných stravných lístkov neuvažuje," hovorí Zuzana Sobotová, CSR projektová manažérka spoločnosti.

Stravné lístky dostáva okolo 1,3 milióna Čechov, ktorí v nich ročne prejedia 15 miliárd českých korún (približne pol miliardy eur). Najväčšími poskytovateľmi gastrolístkov v Česku sú spoločnosti Sodexo, Edenred (Accor) a Le Cheque Déjeuner. Podľa portálu idnes.cz si na províziu účtujú 5,5 až 6 percent.

Neprehliadnite

Lidl chce pre svoj produkt „Naše stravenka“ vybudovať čo najširšiu akceptačnú sieť reštaurácií, ktoré by tieto gastrolístky mohli prijímať. „Každej reštaurácii pritom budeme pri preplácaní stravných lístkov účtovať poplatok len 2,5 percenta. Táto suma platí pre všetkých prevádzkovateľov a všetky spôsoby preplácania bez rozdielu," povedal generálny riaditeľ Lidl ČR Pavel Stratil.

Cena najvýhodnejšieho gastrolístku pre zamestnancov i zamestnávateľov sa k tohtoročnému 1. januáru zvýšila o štyri koruny na 109 českých korún (4 eurá). Pri tejto hodnote stravovacieho kupónu si môže zamestnávateľ odpočítať na daniach najvyššiu sumu. Zamestnanec zároveň dostane najvyššiu hodnotu gastrolístku s najnižším doplatkom. Na začiatku roka to uviedla poradenská spoločnosť Tax Vision.

Podľa zákona môže zamestnávateľ uhradiť pracovníkovi maximálne 55 percent z ceny jedného stravného lístku. V ideálnom prípade si tak zamestnanec do hodnoty 109 korunového gastrolístka doplatí 45 percent, teda približne 49 korún (1,81 eur).

  • Tlačiť
  • 3

Tagy gastrolístky, Lidl