Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Luxusné módne domy pobúrili Čínu. Ambasádori odstupujú od zmlúv

15.08.2019, 15:15 | Veronika Rajničová | © 2019 News and Media Holding

Talianska značka Versace šliapla vedľa a na jej smolu to neostalo bez povšimnutia. Na svojich tričkách uviedla Hongkong a Macau ako samostatné štáty, hoci ide o osobité administratívne oblasti patriace pod Čínu, pričom tu platí princíp „jedna krajina, dva systémy“.

  • Tlačiť
  • 1

Ambasádorka Versace, ktorou je aj čínska speváčka a herečka Yang Mi, vydala po tomto faux-pas oznámenie o ukončení spolupráce so značkou. „Územná celistvosť Číny a jej suverenita sú sväté a nedotknuteľné za každých okolností,“ píše sa vo vyjadrení jej agentúry. „Je povinnosťou občanov trvať na „jednej Číne“ a neústupčivo trvať na národnej jednote.“

Módny dom sa za chybu verejne ospravedlnil. Svoju ľútosť vyjadrila na osobnom účte na instagrame aj viceprezidentka a hlavná návrhárka Donatella Versace. Napísala, že nikdy nechcela byť neúctivá k národnej suverenite a nápisy na tričkách označila ako nepresnosť a nešťastný omyl.

Neprehliadnite

Versace však nie je jediná značka, ktorá vyvolala podobný rozruch. 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Hongkong, móda, odevný priemysel