Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Matečnej rezort útočí na Lidl. Kvôli letáku

03.12.2019, 12:29 | Ján Meľuch | © 2019 News and Media Holding

Ministerstvu pôdohospodárstva vadia ceny slovenských potravín v letákoch. Podľa neho sú neprimerane vyššie, než je ich nákupná cena. Reťazec chybu nevidí.

  • Tlačiť
  • 14

Všetko sa to začalo ešte v máji, keď dostali reťazce povinnosť vo svojich letákoch uvádzať aspoň polovičný podiel slovenských výrobkov. Rezort pôdohospodárstva, ktorý vedie Gabriela Matečná, tak chcel o niečo viac podporiť predaj slovenských výrobkov.

Lidl rozhodnutie rešpektoval, no ministerstvu sa nepáčila veľkosť obrázkov so slovenskými potravinami v letáku. Po intervenciách ich reťazec, aj keď s výhradami, zväčšil.

Tentokrát sa dostal reťazec pod drobnohľad ministerstva opäť. Kvôli cenám potravín na pultoch. Informáciu o tom priniesol Denník N. Podľa šéfa Sekcie potravín a obchodu na ministerstve Milana Lapšanského dostáva Lidl niektoré druhy slovenských produktov za zvýhodnenú nákupnú cenu, no v letákoch ich verejnosti ponúkal za vyššiu cenu.

„Reťazec nekorektne použil vyššiu obchodnú prirážku a zneužil pozornosť spotrebiteľa,“ tvrdí M. Lapšanský. Hoci Lidl nebol priamo menovaný, z indícií sa dalo jasne vyčítať, že ide práve oň. Prezradili to aj materiály, ktoré na pondelkovej tlačovej konferencii prezentoval. Na nich bol reklamný slogan Lidlu jasne zreteľný. M. Lapšanský uviedol aj príklady, v ktorých sa mal Lidl dopustiť nedovoleného zvýšenia cien. Ide napríklad o Zvolenský jogurt, tresku, Horalky, oštiepok či detskú výživu.

Neprehliadnite

Reťazec Lidl sa voči tvrdeniam ministerstva ohradil a tvrdenia M. Lapšanského označil ako neetické a nekorektné. V porovnaní cien mal totiž porovnať bežné ceny vybraných produktov v Lidli a porovnať ich s akciovými cenami konkurenčných reťazcov.

„Generálny riaditeľ sekcie tak opätovne svojimi vyjadreniami klame verejnosť, keď sa snaží navodiť dojem nekorektnej komunikácie z našej strany,“ reagoval hovorca reťazca Tomáš Bezák.

Ministerstvo tvrdí, že verejnosť citlivo reaguje na ceny v letákoch a na ich základe robí aj nákupné rozhodnutia. To, čo sa v letáku nachádza, má teda väčšiu šancu na predaj. Lidl však tvrdí, že to, že sa výrobok v letáku nachádza, automaticky neznamená, že je skutočne v akcii.

Hovorca reťazca dodal, že považuje za neštandardné, ak sa vysoký predstaviteľ ministerstva vyjadruje k obchodným podmienkam dvoch zmluvných strán, ktoré sú súkromnými spoločnosťami v prostredí vysoko konkurenčnej ekonomiky.

  • Tlačiť
  • 14

Tagy Gabriela Matečná, Lidl