Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

McDonald's mení reštaurácie a zavádza donášku ku stolu. Inovácie chystá aj Burger King

12.04.2019, 08:40 | Marek Legéň | © 2019 News and Media Holding

Americký fastfood McDonald's plánuje prerobiť do konca roka polovicu slovenských prevádzok na reštaurácie novej generácie. Súčasťou konceptu sú samoobslužné kiosky na objednávanie jedla a nápojov či nová služba donáška ku stolu. Novinky sú dostupné zatiaľ v troch bratislavských reštauráciách, celkovo ich má McDonald's na Slovensku tridsať.

  • Tlačiť
  • 2

Prvé obojstranné dotykové displeje uviedol McDonald's v druhej polovici februára v nákupnom centre Bory Mall. Nasadil ich tiež do nákupného centra Central a samostatne stojacej reštaurácie na Prievozskej ulici.

Hlavnou prevádzkovou zmenou v reštauráciách novej generácie je rozdelenie objednávacieho pultu na dve zóny – prijímanie objednávok a výdaj jedál, dezertov a nápojov.

Aj po nasadení kioskov si zákazníci môžu objednávať pri pulte, počet štandardných pokladní sa však znížil na úkor priestoru na výdaj jedla. Digitálne menu boardy pribudnú tiež v časti McCafé.

Neprehliadnite

Koniec čakaniu pri pulte

Nový koncept si vyžiadal tiež prestavbu a reorganizáciu práce v kuchyni. Cieľom je zabezpečiť maximálnu možnú čerstvosť. „Jedlo sa po novom začína pripravovať bezprostredne až po prijatí objednávky od zákazníka,“ približuje Tomasz Rogacz, generálny riaditeľ McDonald's pre Česko a Slovensko.

Digitálne technológie odbremenia časť personálu. Na druhej strane, v jedálenskej zóne pribúdajú pozície, ktoré sa starajú o zákazníkov osobnejšie. S objednávaním cez kiosky im pomôže takzvaný manažér starostlivosti o hosťa, čo je nová pozícia v portfóliu McDonald's.

McDonald's na Obchodnej uliciZdroj: Maňo Štrauch

Ďalšou novou pozíciou napojenou na novú službu je donáška ku stolu. Zákazník tak už po objednávke jedla nemusí stáť a čakať na výdaj, obsluha mu ho donesie priamo na stôl. Už v súčasnosti tento servis využíva 70 percent zákazníkov, tvrdí spoločnosť.

V inovovaných reštauráciách majú zákazníci možnosť upraviť si zloženie vybraných produktov podľa vlastnej chuti tak, že si pridajú alebo odoberú niektoré suroviny. Ku každému prémiovému burgru je k dispozícii na variáciu šesť ingrediencií, napríklad slanina, syr, kyslé uhorky či jalapeños.

Konkurencia v pätách

McDonald's sa rozhýbal s kioskami na Slovensku až štyri roky po tom, ako s nimi začal v Česku. Nasledovať ho chce tiež konkurenčný Burger King, ktorý vlani na jeseň reštartoval podnikanie na slovenskom trhu prostredníctvom operátora AmRest.

Burger KingZdroj: Milan David

„Samoobslužné kiosky plánujeme zaviesť koncom tohto roka v prvej prevádzke a v roku 2020 chceme nimi vybaviť všetky. Platba bude možná kartou. Aktuálne sa toto riešenie vyvíja a adaptuje pre slovenský trh,“ cituje portál Zive.sk zástupcu Burger Kingu pre Slovensko a Česko Daniela Ryšku.

Burger King má zatiaľ dve prevádzky v Bratislave (nákupné centrá Bory Mall a Avion), do troch rokov chce otvoriť ďalších približne desať. Všetky majú byť vybavené samoobslužnými kioskami.

Reťazec má v pláne tiež objednávku jedla cez aplikáciu, ktoré si zákazník bude môcť vyzdvihnúť v reštaurácii. Službu by mohol spustiť na budúci rok.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Burger King, McDonald's