Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Michalovská sladovňa zarába už viac ako slávnejšia hurbanovská a ešte sa rozšíri

08.08.2017, 05:37 | Ivan Haluza | © 2017 News and Media Holding

Bývalý michalovský pivovar Starý prameň po značkových sporoch s podobne znejúcim českým Staroprameňom zanikol už pred prelomom milénia. No jeho sesterská Sladovňa Michalovce sa pod rukami tých istých vlastníkov na čele s tamojším podnikatelom Milanom Lapišákom nielenže udržala na trhu, ale v posledných rokoch už dosahuje aj velmi zaujímave zisky. A chystá sa investovať do výrazného rozšírenia výroby.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Slovenským povoľovacím úradom tento podnik s pol stovkou zamestnancov už totiž predložil projekt, podľa ktorého chce svoju ročnú produkciu sladu navýšiť o takmer polovicu – z terajších 41-tisíc ton až na 60-tisíc ton.

Táto jeho investícia bude doprevádzaná aj zvýšením celoročnej spotreby sladovníckeho jačmeňa z 51- na 74-tisíc ton. Koľko bude celé toto zvýšenie kapacít stáť, firma zatiaľ neinformovala. Rovnako v projekte neuvádza ani to, či bude do nových prevádzok prijímať ďalších zamestnancov.

Po rokoch hojnosti

V doterajšej histórii podniku pôjde pritom o jednu z najzásadnejších investícií. Viac investoval aj v predkrízových rokoch 2007 až 2009, no vtedy iba modernizoval svoje skladovacie silá a spracovateľské hvozdy. Aj po týchto investíciách sa však vtedy zdvihli ročné tržby sladovne z vyše sedem až na terajších zhruba 15 miliónov eur ročne.

Neprehliadnite


K novým investíciám v podniku pritom dochádza po uplynulých štyroch rokoch výrazne vyšších ziskov. Ešte donedávna sladovňa zarábala najviac pár stoviek tisíc eur ročne, no od roku 2013 vykázala vždy takmer miliónový čistý zisk. A vlani dokonca svoj zisk posunula až takmer na jeden a štvrť milióna eur.

Ziskovejší ako Hurbanovčania

Tak dokonca svojim profitom Michalovčania o pár desiatok tisíc eur vlani preskočili už aj oveľa známejšiu a väčšiu tuzemskú sladovňu v Hurbanove, ktorú tu prevádzkuje holandský pivovarnícky koncern Heineken a ktorá zásobuje jeho pivovary v celom širšom regióne.

To Michalovčania v biznise so sladom vedia byť úspešní, aj keď priamo nie sú kapitálovo prepojení so žiadnym nadväzujúcim pivovarom. Gro svojho sladu michalovská sladovňa vyváža do zahraničia, hlavne do Poľska, Rumunska, Ruska, Moldavska a na Ukrajinu. Podnik sa pritom špecializuje na horkejší slad plzenského typu.

Domáci výrobcovia sladu
(mil. €, 2016) Tržby Zisk
Sladovňa, Michalovce 14,7 1,22
Heineken Slovensko Sladovne, Hurbanovo 39,3 1,17
Tatranská sladovňa, Poprad 3,9 0,52
Lycos – Trnavské sladovne, Trnava 14,6 0,33
Osivo Zvolen – Levická sladovňa, Levice 12,5 0,32
Sladovňa Sessler, Trnava 1,5 0,01
PRAMEŇ: Finstat.sk
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy investícia, Michalovce, rozšírenie, sladovňa

Diskusia (0 reakcií)