Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čínske hračky - na vine je Mattel

27.09.2007, 14:41 | ks | © 2007 News and Media Holding

Za chyby magnetických hračiek môže zlý dizajn a nie nedostatky čínskych subdodávateľov.

  • Tlačiť
  • 0

Aféra nebezpečných a zdraviu škodlivých hračiek a detských výrobkov z Číny má nového vinníka. Je to americký výrobca hračiek Mattel, ktorý najprv spustil krik na čínskych dodávateľov hračiek a stiahol z trhu milióny hračiek. Teraz prevzal časť viny na seba.

Firma minulý týždeň vyhlásila, že viac ako 17 miliónov magnetických hračiek museli stiahnuť pre dizajnové chyby, a nie pre nedostatky spôsobené čínskymi subdodávateľmi. „V súvislosti so stiahnutím magnetických hračiek nie sú za dizajn zodpovední čínski výrobcovia,“ stojí vo vyhlásení spoločnosti.

Podľa vlastných údajov vyrobí Mattel ročne zhruba 800 miliónov kusov hračiek ročne, z toho zhruba dve tretiny v Číne. Z celkového počtu vyprodukovaných hračiek firma stiahla z trhu pre vysoký obsah olova vo farbách menej ako 0,3 percenta hračiek. Iba pol percenta hračiek vyrobených v rokoch 2003 až 2006 bolo stiahnutých z trhu, pretože hrozilo uvoľnenie magnetu z hračky.

Mattel dokonca vyslal minulý týždeň do Číny svojho viceprezidenta Thomasa Debrowského. Ten mal vyhlásiť, že firma ľutuje sťahovaciu akciu a že spraví všetko pre to, aby zabránila ďalším problémom.

mattel.jpg

„Mattel prevzal celú zodpovednosť za sťahovacie akcie a chcel by sa ospravedlniť čínskemu ľudu a všetkým zákazníkom,“ cituje čínska štátna tlačová agentúra Xinhua (Nový deň) T. Debrowského.

Čína je najväčší výrobca hračiek na svete. Ročne vyvezie 22 miliárd kusov hračiek, čo je zhruba 60 percent svetového trhu.

Podľa agentúry Bloomberg z 550 sťahovacích akcií od roku 1988 v USA boli tri štvrtiny spôsobené chybným dizajnom a iba desať percent spôsobili chyby a nedostatky u výrobcov.

Foto - Bloomberg

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)