Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nakopnuté start-upy

28.10.2013, 17:38 | Dominik Orfánus | © 2013 News and Media Holding

Čoskoro sa uzavrie súťaž podnikateľských start-upov StartUpAwards.sk, ktorá tradične vyberie z mladých podnikateľských „pušiek“ tie najperspektívnejšie. eTREND sa rozhodol pozrieť na to, ako sa darí finalistom minulých ročníkov. Michaela Jacová z poradenskej firmy Neulogy, ktorá súťaž organizuje, hovorí, že víťazné firmy oboch ročníkov doteraz získali kumulatívne financovanie vyše tri milióny eur.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

start-up

Najväčší koláč z tejto sumy pripadol určite slovensko-britskému projektu Prizeo, kde medzi zakladateľmi figuruje aj Slovák Andrej Pančík. Dva a pol milióna dolárov získal projekt pri tzv. seed-fundingu od viacerých investorov v USA, napríklad aj od produkčnej firmy Lady Gaga. Totiž Prizeo spája charitu s celebritami – predáva žreby, ktoré sú zlosovateľné a výherca ide napríklad na večeru s kuchárom Jamiem Olivierom alebo skupinou One Direction.

Z minuloročných finalistov súťaže získal pred pár týždňami Vestigen (bývalý A*Space) s projektom čipovej diagnostiky pre smartfón financovanie od brazílskeho fondu Grid Investments. Dvaja zakladatelia Andrej Mošať a Vincent Touquet potrebujú na komerčné uvedenie na trh odhadom 1,5 milióna eur. eTREND sa nedopátral, či brazílsky investor poskytne celú sumu alebo iba prostriedky na základný vývoj.

Financovanie hneď od dvoch anjelských investorov získal minuloročný finálový projekt interaktívneho zadávania otázok a hodnotenia prezentácie Sli.do (predtým Instando), ktorý je na konferenciách na Slovensku celkom bežnou vecou. Už vyše polovicu podujatí, ktoré tím okolo Petra Komorníka „feedbackovo zabezpečí“ je v zahraničí. „Momentálne plánujeme partnerstvá v Anglicku, Írsku, Holandsku, Českej republike a Spojených štátoch, ale rysuje sa aj Rakúsko či Južná Kórea,“ dodáva P. Komorník. Start-up sa uchádza aj o ďalšie peniaze zo seed fondov.

Peter Šimún, zakladateľ projektu tvoriaceho webové stránky na mieru Synapso, hovorí, že súťaženie prinieslo projektu spätnú väzbu „od nich pre nich“: „Boli sme nútení sa zamyslieť na biznis stránkou celého nápadu. Do toho nové kontakty na investorov, biznis partnerov a publicitu“. Momentálne Synapso zaraďujú pod Websupport a ich systém Scaledo. „Pripravujeme vstup na poľský trh a zvažujeme ďalšie trhy,“ dodáva P. Šimún. Iba nedávno Synapso začali hľadať aj investora práve na rozširovanie.

Niektoré projekty vďaka súťaži otestovali svoj trhový potenciál. A skončili. Ako napríklad v Genetone. Vladimír Virčík hovorí, že vďaka rozprávaniu s investormi pochopili, že problém, ktorý riešili nemá komerčný potenciál a dali ho na druhú koľaj. Venujú sa perspektívnejšiemu projektu.

Podľa M. Jacovej prihlášky na tohtoročný StartUp Awards.sk napovedajú, že bude ešte ťažšie vybrať finalistov, ktorí budú prezentovať pred porotou, celkovo v štyroch kategóriách: Digital, Science, Art & Design a Society. „Už teraz vidíme, že prihlásených bude viac ako minulý rok, až okolo stovky projektov,“ dodáva. Výhercovia si tradične môžu vybrať pracovný pobyt podľa svojho gusta, ktorý im pomôže ešte viac akcelerovať svoj nápad.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy start-up

Diskusia (0 reakcií)