Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Open space nemusí byť peklo. Fínsky podnikateľ vyrába zvukotesné kóje

04.07.2019, 12:00 | Jozef Tvardzík | © 2019 News and Media Holding

Na jednej strane z úst manažérov zaznievajú slová ako flexibilita, dynamika, motivácia, lepšia a rýchlejšia komunikácia, ale aj úspora nákladov za firemné priestory a prehľad o tom, čo zamestnanci robia. Na druhej strane z úst zamestnancov počujeme o strese, hluku a nedostatku súkromia. Hovoríme o fenoméne open space, ktoré je pre niektorých zamestnancom pracovným peklom. Samu Hällfors sa to pokúsil napraviť.

  • Tlačiť
  • 5

Jeho firma Framery Oy vyrába špeciálne zvukotesné kóje, ktoré možno umiestniť v open space a zamestnanci ich využívajú vtedy, ak si potrebujú zavolať, pozhovárať sa, prípadne si len oddýchnuť. Tento príbeh mu vyniesol titul fínskeho EY Podnikateľa roka.

Inšpiráciou ukecaný šéf

Všetko začalo jeho vlastnou skúsenosťou pred desiatimi rokmi, keď pracoval v istej IT firme. „Mal som šéfa, ktorý nahlas telefonoval, behal po kancelárii, čím rušil ostatných. Tak som mu povedal, aby šiel telefonovať inde,“ spomína sympatický Fín.

Sústrediť sa nevedel ani jeho kolega Vesa-Matti Marjamäkim, ktorý šéfovi dokonca povedal, aby bol už konečne ticho. Keď sa sťažnosti hromadili, šéf im dal ultimátum: Ak sa vám to nepáči, postavte telefónnu búdku a problém vyriešite.

Neprehliadnite

Myslel to skôr zo žartu, no obaja jeho kolegovia v tom uvideli zaujímavý podnikateľský nápad. Dali vo firme výpoveď a naivne si mysleli, že postaviť kancelársku kóju zvládnu ľavou-zadnou.

Lenže hlboko sa mýlili. „Mal som 22 rokov a požičaných pár tisíc eur na rozbeh firmy. Boli sme prvá firma v tejto kategórii a dlho nám trvalo vysvetliť, čomu sa vôbec venujeme. Bolo to únavné, pretože nikto nechápal zmysel, a všetci boli presvedčení, že ide o hlúposť,“ hovorí Samu Hällfors.

Fínsky podnikateľ Samu Hällfors so svojou manželkouZdroj: EY

Vyžadovalo si to čas, peniaze a hlavne vytrvalosť, najťažšie boli prvé štyri roky, keď firma S. Hällforsa prakticky nezarábala. Prvým zákazníkom bol - ako inak - bývalý šéf dvojice zakladateľov Framery. Neskôr si podchytili ďalších klientov a našli investorov, ktorí im pomohli prehryznúť počiatočnú fázu.

Pomohli aj granty od fínskej vlády. „Ako začínajúca firma sme od vlády a investora dostali spolu 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy EY Podnikateľ roka, Fínsko, Framery Oy, kancelárie, open space