Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ovládne nás umelá inteligencia alebo zanietenie a skúsenosť ľudí?

21.11.2019, 00:05 | PR

Inzercia | Umelá inteligencia je dlhodobo horúcou témou a výnimkou nebola ani konferencia TechFórum 2019, ktorá sa konala 6. novembra v Hornom Smokovci vo Vysokých tatrách.

  • Tlačiť

Budúcnosť preto hovorí o  vývoji počítačov, ktoré sa vedia samé učiť a  rásť, detekovať abnormálne javy. Najnovšie dokonca vyhľadávajú potenciálne nebezpečenstvo a  možnosti pre ďalší vývoj. Budúcnosť je krásna, ale treba byť pripravený. Je najvyšší čas spojiť zanietenie mladých a skúsenosti zrelých.

Stretnutie zákazníkov a technologických partnerov, predstavenie horúcich noviniek z IT sveta ale aj odhalenie najnovších trendov od popredných svetových výrobcov bolo hlavným cieľom konferencie TechFórum 2019. Už 7. ročník TechFóra tradične pod hlavičkou organizátora AUTOCONT sa niesol v duchu témy „Zanietenie mladých a skúsenosti zrelých“. V neformálnej atmosfére hotela Hotel Grand Bellevue v Hornom Smokovci vo Vysokých Tatrách sa stretli lídri na trhu, aby spoločne zdieľali skúsenosti a vízie o budúcnosti v digitálnom svete.
AUTOCONT hodnotí uplynulé mesiace ako najlepší rok za celé obdobie fungovania firmy. Vznikom skupiny Agricoma Group sa stal najväčšou IT spoločnosťou až s 2000 zamestnancami. Priestor na podujatí TechFórum však patril aj témam, ktoré hýbu každodenným biznisom. Účastníci sa napríklad dozvedeli, že budúcnosť patrí programom, ktoré sa vedia samé učiť a rásť. S touto tému súvisí aj potreba digitalizácie, ktorá síce šetrí čas ale vyžaduje si zásadné zmeny v požiadavkách na zamestnancov. Z výsledkov prieskumu, ktorým AUTOCONT disponuje, vzišli aj informácie, že generácia WHY potrebuje vedieť prečo vôbec pracovať, nie len kde pracovať. Rovnako kritické je zistenie, že študenti majú množstvo jednorazových pracovných ponúk ale najviac ich zaujímajú pravidelné príjmy, ideálne v menších firmách.
Témou zamestnanosti a zmien na pracovnom trhu žije aj Microsoft, ktorý v bloku Future of Work predstavil svoju víziu pre sociálne výzvy a technológie. Odklon od individualizmu a sústredenie na efektívne fungovanie tímov s dôrazom na vzdelanie a prístup k informáciám sú správnou cestou. Microsoft práve v spojení firemnej a digitálnej kultúry s používaním technológií žne úspechy na celom svete.

V bloku Machine Learnig: Hype or Hope? sa značka Aruba zamerala práve na machine learning založený na umelej inteligencii. V praxi to znamená schopnosť učiť sa nové veci bez toho, aby na to bol počítač naprogramovaný.

Je to malý krok pre človeka, ale obrovský skok pre ľudstvo. Neuveriteľných 50 rokov uplynulo od momentu, kedy americký astronaut Neil Armostrong zahlásil túto vetu do vysielačky a o pár minút neskôr bolo celej Zemi jasné, že na Mesiaci sa prechádza prvý človek.
Pripomenutie tejto mimoriadnej udalosti bolo jedným zo silných momentov na IT konferencii TechFórum 2019, kde IBM osviežilo svoj podiel na riadení a pristátí letu Apollo 11 na mesiaci. IBM je v súčasnosti najväčším poskytovateľom kybernetickej bezpečnosti pre enterprise spoločnosti. Pripomína si 118 rokov skúseností a inovácií napríklad aj udalosťou spred 50 rokov, kedy v roku 1969 riadilo let modulu Apollo 11 a jeho pristátie. Aktuálne je IBM stále prevádzkovateľom najvýkonnejšieho počítača na svete a podieľa sa aj na viacerých vesmírnych projektoch.

Hybridný cloud je čoraz aktuálnejšou témou a preto sa jej venuje aj HPE, Cloud4Com či Oracle. Kľúčovou témou prieskumu HPE medzi zákazníkmi, prezentovanom na TechFóre, boli najmä obavy z prechodu na cloud ako IT stratégie, ako aj samotná prevádzka a kontrola. Téma cloudu rezonovala v príspevkoch viacerých rečníkov. Cisco predstavilo správu celej firemnej siete z cloudu ešte jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Rýchlosť adaptácie novej technológie je zadefinovaná, ak si technológiu adaptuje aspoň 50 miliónov ľudí. V minulosti to trvalo omnoho dlhšie, no digitalizácia výrazne minimalizuje čas. Meraki je najnovšie už súčasťou rodiny Cisco a predstavuje ideálne riešenie.

Obava z bezpečnosti rezonovala aj pri vstupe HP s témou Bezpečné koncové zariadenia ako základ firemného ICT. V súčasnosti sledujeme rastúci trend bezpečnostných hrozieb. Každé 4,2 sekundy vzniká nový vírus, ktorý nie je hneď rozpoznateľný a zničiteľný. Vírusy vytvárajú organizované skupiny, stačí pritom napadnúť 1 počítač a v ohrození môže byť celá sieť a infraštruktúra. Každá spoločnosť preto nevyhnutne potrebuje bezpečnostný plán.

AUTOCONT- TechFórum 11/2019

pr_kubus_02

Zdroj: TechFórum

  • Tlačiť

Tagy PR články