Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

dm spustila ako prvá veľká sieť drogérií slovenský e-shop

22.03.2018, 06:01 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Sieť drogérií dm drogerie markt spustila vo februári slovenskú verziu e-shopu. Objednať sa v ňom dajú zatiaľ viac ako dve tretiny tovaru, ktorý je dostupný v kamenných predajniach. O pár mesiacov má byť ponuka v obchodoch a na internete totožná.

  • Tlačiť
  • 0

Slovensko je v poradí piatou krajinou, v ktorej dm rozbehla internetový predaj. Pod Tatrami štartoval pár dní po Česku, e-shop má dm drogerie v prevádzke tiež na domácom nemeckom trhu či v Maďarsku. V roku 2013 s ním premiérovo začínala v Rakúsku. Celkovo podniká v trinástich európskych krajinách.

E-shop dm drogerie je kombináciou online magazínu a klasického internetového obchodu. „Online shop vidíme ako rozšírenie stacionárneho obchodu. Zákazníci si želali možnosť získavať informácie o dm sortimente nepretržite a my sme im chceli ponúknuť aj túto online službu,“ hovorí pre TREND.sk manažérka oddelenia multichannel retailing dm drogerie markt Simona Rigáňová.

V segmente predaja drogériového tovaru je dm aktuálne najsilnejším hráčom na slovenskom trhu a zároveň prvou veľkou sieťou, ktorá rozbehla predaj cez internet. K jej najväčším konkurentom patrí český reťazec drogérií Teta a slovenská sieť 101 drogerie.

Neprehliadnite

Rastúci segment

Segment drogérie patrí v prostredí slovenského on-line predaja k menej zastúpeným, no počet obchodníkov v ňom postupne rastie. Na trhu pôsobí približne päťdesiat predajcov, pričom za väčších hráčov možno považovať do desať z nich, hovorí pre TREND.sk výkonný šéf cenového porovnávača Pricemania.sk Michal Král. 

Podstatne živšie vyzerá trh on-line parfumérií. Zaraďuje sa k dlhodobo najsilnejším segmentom z pohľadu počtu e-shopov, ktorých sú stovky, ako aj generovaného počtu objednávok. Platí tu však Paretovo pravidlo – dvadsať percent najväčších hráčov vytvára viac ako štyri pätiny celkového obratu.

Zdroj: dm drogerie markt

M. Král odhaduje podiel segmentu drogérie/parfumérie na celkovom e-commerce obrate na Slovensku na úrovni štyroch až ôsmich percent. Keďže oba segmenty patria medzi rýchlo rastúce, je predpoklad, že ich podiel sa bude ďalej zvyšovať.

Tržby stúpli, zisk klesol

Sieť slovenskej dm drogerie markt tvorí zhruba 140 maloobchodných predajní. Tržby v minulom obchodnom roku, ktorý bol uzatvorený na konci septembra 2017, jej stúpli medziročne o šesť percent na 173 miliónov eur. Čistý zisk spoločnosti klesol o štvrtinu na tri milióny eur.

V uplynulom obchodnom roku dm na Slovensku investovala viac ako 8,7 milióna eur, z toho viac ako sedem miliónov bolo určených na rozvoj pobočkovej siete. S podobnými číslami počíta aj v tomto roku. Na Slovensku zamestnáva viac ako 1 500 pracovníkov, vo vernostnom programe má registrovaných viac ako jeden milión zákazníkov.

dm drogerie markt bola založená v roku 1973 v Nemecku. Prvú slovenskú filiálku otvorila v roku 1995. Slovenská dcéra dm patrí organizačne pod rakúsku vetvu spoločnosti. Okrem drogériového tovaru a parfumérie reťazec rozširuje ponuku biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.

 

Vizitka dm drogerie markt
(údaje v mil. €)
Rok Tržby Čistý zisk
2013 118 3,5
2014 132 3,4
2015 148 3,6
2016 163 4,2
2017 173 3,1
Pozn.: Obchodný rok spoločnosti trvá od októbra do konca septembra nasledujúceho kalendárneho roka
PRAMEŇ: Register účtovných závierok
  • Tlačiť
  • 0

Tagy DM Drogerie Markt, e-shop

Diskusia (0 reakcií)