Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Potomkovia zakladateľov už preberajú riadenie v tretine slovenských rodinných firiem

03.12.2018 | Ivan Haluza

Diskusia (4 reakcie) Pravidlá diskusie

03.12.2018 | OliWer1

Som veľmi rád, že ste opäť vycapili ako ilustračné foto túto házetdesácku privatizérku. Pomohlo mi to definitívne sa rozhodnúť, čo s predplatným od januára 2019. Nie dosť, že ste o nej a jej podobných nedávno písali v samých superlatívoch, ešte ju tam strkáte aj vtedy, keď netreba. Hádam nebudeme týchto privatizérov chváliť a klaňať sa im zato, že svoje lacno privatizované podniky nerozkradli a podarilo sa im neskrachovať. Tfuj!

03.12.2018 | Scherhaufer

TREND.sk fotografiu k článku dodatočne zmenil z konkrétnej podnikateľskej rodiny na ilustračnú fotografiu, nakoľko ide o všeobecný článok o rodinnom podnikaní a nie o príbeh konkrétnej rodinnej firmy.

03.12.2018 | HromBlesk

Odhlaidnúc od toho že súhlasím s tým čo diskutujúci píšu. ( snáď mi už len chýba fotka Rosinovcov...a Sotákovcov), je to téma zaujímavá a ťažká. Vychovať nasledovníkov, ktorí sú rovnako motivovaní ako zakladatelia, to chce kus šťastia a tvrdej ruky. Skôr vidím príbehy kde sú zakladatelia viacerí, povedzme 2-3 a ktorí ako 2-3 dokázali uživiť rodinu avšak keď príde druhá generácia a tých je už 6-8...a toľko rodín nedokáže firma utiahnuť na danej príjmovej úrovni, tak dochádza k tvrdým sporom a hádkam až predajom . A vidím a zažil som malú náročnosť zakladateľov firiem na svoje deti. A zakladatelia so smútkom zisťujú, že to čo robili 20-30 rokov ich potomkovia zničia za 2-3 roky lenivosťou či hlúposťou. Je to ťažké. Tam kde reťaz podnikania nebola zničená to riešia nájomnými manežermi, ktorých prísne kontrolujú , lebo by sa medzi sebou nedohodli. Je známy napr príbeh brata Piecha, ktorý je či bol vlastníkom VW a ktorý predal akcie s tým že autobranža nemá zmysel.
A keci o tom že každý bohač je zlodej alebo dedič zlodeja patria do krčmy a sú keci tých čo to nikdy neskúsili alebo skúsili a hlúposťou skrachovali.

07.12.2018 | alf1

je to presne tak. zazite na vlastnej kozi. a ak hodnotim siroke okolie od roku 1990, vlastne vsetky podniky s viacerymi spolocnikmi skoncili takto. nepoznam ani jediny, kde by vydrzali. po vacsich ci mensich konfliktoch doslo u vsetkych na mojom okoli k rozdeleniu.
tragedia velkych korporacii je nastup socialistickeho gazdovania, ked podnik nema skutocneho vlastnika a akcionari su kdesi v oblakoch. potom to cele dostava vlastny zivot, riadeny zamestnancami cez ich predstavy o fungovani sveta. inymi slovami - zrazu je tam vela gazdov a kazdy hrabe co najviac k sebe.