Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kozel či Šariš už v PET fľašiach nekúpite, najmä kvôli zálohovaniu

23.07.2019, 11:54 | Ivan Haluza | © 2019 News and Media Holding

S plnením pív do väčších plastových PET fliaš začali pivovary, keď jeho spotreba na Slovensku klesala kvôli vládou zvýšením spotrebným daniam i finančnej kríze. Výrobcovia nimi cielili najmä na menej náročných klientov, ktorí prihliadali na vyšší objem za nižšiu cenu.

  • Tlačiť
  • 5

Náročnejším zákazníkom, zvyknutým na sklenené fľaše či plechovky, takéto balenie príliš nevyhovovalo. V posledných rokoch sa domáci trh s pivom opäť vzmáha a pivovary chcú predávať viac prémiových produktov, ktoré im prinášajú vyššie zisky.

Nasledovanie vinárskeho príkladu

„Zhruba do piatich rokov chceme skoncovať s predajom piva vo veľkých plastových PET fľašiach. Nastal čas, aby sa z pivného biznisu tento ústupok voči kvalite postupne vytratil,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ druhého najväčšieho tuzemského pivovaru Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Ten so svojim pivovarom vo Veľkom Šariši ovláda 37-percentný trhový podiel. Silnejšia je iba slovenská dcéra holandského Heinekenu s vyše 40-percentným podielom.

Neprehliadnite

„Aj víno sa kedysi predávalo vo veľkom v tetrapakoch, no dnes si ho chcú ľudia vychutnávať iba zo skla,“ prirovnáva zmenu v pive k vinárskemu biznisu obchodný šéf slovenského Prazdroja.

Do PET fliaš dnes jeho firma, ktorú vlastní japonský koncern Asahi, plní slovenské značky Šariš a Smädný Mních, ako aj české brandy Veľkopopovický Kozel a Gambrinus. Ďalšiu českú sesterskú značku Pilsner Urquell pritom firma v PET obaloch nikdy nepredávala. Práve pre zachovanie jej vyššej hodnoty.

Plechovkové Slovensko

PET balenia spoločnosť zo svojej ponuky vyradí aj kvôli tomu, že Slovensko zavádza k dlhšie platnému zálohovaniu sklenených obalov i nové zálohovanie plastových fliaš či hliníkových plechoviek.

„Trh s obalmi sa zásadne zmení nielen kvôli novej environmentalnej legistatíve, ale aj kvôli tomu, že mladí ľudia myslia viac ekologicky. Namiesto plastových fliaš budeme mať viac piva v sklenených fľašiach,“ pridáva ďalší dôvod M. Grygařík.

Dodáva, že v Česku sú už aj dnes sklenené fľaše oveľa obľúbenejšie ako na Slovensku. „Česi si dodnes z obchodov berú celé prepravky fľaškového piva, ako to bolo za socializmu,“ hovorí obchodný šéf slovenského Prazdroja. V Česku podľa neho pokrývajú vratné sklenené fľaše vyše 35 percent trhu. Na Slovensko sa tento „sklenený“ trend znova vráti až teraz, keď budú zálohované aj iné typy obalov.

Vraví, že v pive je Slovensko jednoznačne plechovkovou krajinou. V tomto obale sa tu predá ďaleko najviac piva. Odhaduje, že plechovkové pivo si aj naďalej udrží dominantné postavenie. A PET fľaše nahradia sklenené obaly.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy PET fľaše, pivo, Plzeňský Prazdroj Slovensko