Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

PMÚ potvrdil vysokú pokutu pre Rajo a reťazce, musia zaplatiť vyše 10 miliónov

09.05.2018, 15:28 | SITA

Rada Protimonopolného úradu SR (PMÚ) potvrdila prvostupňové rozhodnutie PMÚ, ktorým uložil pokuty spoločnosti Rajo a jej odberateľom, obchodným reťazcom CBA Slovakia, COOP Jednota Slovensko, Diligentia R.C, Kaufland, Terno Group, Billa, Retail Value Stores a Tesco Stores. Celková výška uložených pokút dosahuje zhruba 10,27 milióna eur.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

PMÚ, Rajo, reťazce

Podľa PMÚ sa v čase od 28. mája 2009 do 28. februára 2014 spomínané firmy dopustili protisúťažného správania vo forme vertikálnych dohôd obmedzujúcich hospodársku súťaž. Úrad o tom informoval v stredu v tlačovej správe.

Spoločným cieľom dotknutých subjektov malo byť podľa PMÚ určenie cien pre ďalší predaj (takzvaný RPM, resale price maintenance) v oblasti dodávok a predaja produktov značky Rajo v kategóriách mlieko, maslo, smotana pre koncových spotrebiteľov na území Slovenskej republiky.

Neprehliadnite

„Takéto dohody sú podľa zákona o ochrane hospodárskej súťaže v znení účinnom do 30. 6. 2014 a podľa Zmluvy o fungovaní Európskej únie zakázané,“ uviedol v stanovisku Protimonopolný úrad SR. Výšky pokút, ktoré prvostupňový orgán úradu uložil všetkým účastníkom konania, rada úradu potvrdila.

„Jednotlivé pokuty boli stanovené podľa závažnosti porušenia, a to vo výške päť percent z relevantného obratu a tá bola následne prenásobená počtom rokov porušovania, teda jeden rok v prípade účastníka konania Diligentia R.C. a päť rokov v prípade ostatných účastníkov konania. V prípade spoločnosti Billa bola takto určená pokuta úradom znížená o 50 percent na základe úspešného procesu urovnania,“ dodal PMÚ.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy PMÚ, Rajo, reťazce

Diskusia (0 reakcií)