Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Podnikatelia roka 2014 sú z bratislavského MicroStepu

11.03.2015, 21:45 | TREND.sk

Alexander Varga a Eva Stejskalová z bratislavskej s.r.o. MicroStep, ktorá sa špecializuje na výrobu špičkových rezacích strojov, sa stali víťazmi slovenského kola celosvetovej súťaže EY Podnikateľ roka 2014.

  • Tlačiť
  • 2

Na Slovensku ju organizuje poradenská a audítorská spoločnosť EY (donedávna Ernst & Young) s týždenníkom TREND.

Výsledky v stredu večer vyhlásili na základe verdiktu poroty, ktorá je zostavená prevažne z doterajších víťazov súťaže. A. Varga, výkonný riaditeľ, a E. Stejskalová, šéfka financií a softvérového tímu, sú dvaja z celkovo 33 spoločníkov firmy.

Patria do jadra jej zakladateľov, no dovedna v nej majú len zhruba štvrtinový podiel. Postupné prijímanie ďalších šikovných kolegov medzi spoluvlastníkov firmy nepovažujú za hendikep, ale naopak za strategickú orientáciu na budúcnosť firmy.

MicroStep už začiatkom deväťdesiatych rokov založili deviati desiati kolegovia z Technickej univerzity v Bratislave. Z malej firmy zloženej z vedcov a pedagógov sa postupne vypracovali medzi celosvetovú špičku vo svojom odbore.

Sľubný rozbeh MicroStepu zabrzdil krach viacerých priemyselných firiem na Slovensku v polovici deväťdesiatych rokov.

Dopyt sa prepadol takmer na nulu a tak sa musela spoločnosť obzerať po nových trhoch. Zlomovým momentom bol rok 1997, keď so svojimi strojmi zabodovali na výstave v nemeckom Essene. „Mysleli sme si, že zaujmeme lacnejšími jednoduchšími strojmi, lenže práve naopak, dopyt bol po tých zložitejších,“ spomína A. Varga.

Rozhodla jednak cena, ale aj modernejšie technológie a schopnosť plniť špecifické požiadavky. MicroStep následne založil v Nemecku dcérsku spoločnosť a doteraz patrí krajina k jej najsilnejším trhom. Aj počas krízy koncom minulého desaťročia firma riešila, čo ďalej, no namiesto šetrenia na zdanlivo neproduktívnom výskume doň vrhla všetky prostriedky.

A vyplatilo sa. MicroStep v súčasnosti zamestnáva vyše tristo ľudí a zastúpenia má vo viac ako päťdesiatich krajinách. 

Porota vyberala víťazov z piatich finalistov. Popri víťazoch nimi boli Július Hron z Auto-Impexu Bratislava, Zsolt Bindics z odbytového združenia GreenCoop v Zlatnej na Ostrove, Juraj Habovštiak z MTS v Krivej a trojica spoločníkov Šimon Šicko, Marián Fridrich a Filip Fischer z bratislavskej Pixel Federation. Tí získali aj cenu Technologický podnikateľ roka a Július Hron zvláštnu cenu poroty za prácu v sociálnej oblasti a spoločenskú angažovanosť.

Cenu magazínu Profit za najkrajší podnikateľský príbeh dostal Peter Matúška zo spoločnosti Acaimania Europe.

Tohtoroční víťazi opäť postupujú na celosvetové finále, ktoré sa uskutoční 3. až 7. júna v Monte Carle.

V doterajšej histórii slovenskej súťaže sa stali víťazmi:

2006 - Miroslav Trnka z Esetu

2007 - Miroslav Trnovský zo SkyBau

2008 - Peter Zálešák, Nay

2009 - Michal Štencl, Sygic 

2010 - Tomáš Bel, ExiSport 

2011 - Ľuboš Fellner, Bubo travel agency

2012 - Vladimír Levársky, OMS

2013 - Vladimír Šrámek, Decodom

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Podnikateľ roka