Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo sa Levársky spojil s Kmotríkom? Dôvody sa nehľadajú ľahko

23.03.2017, 19:33 | Tomáš Nejedlý | © 2017 News and Media Holding

Názor | Príbehy veľkého podnikateľského úspechu nie sú na Slovensku samozrejmosť. Vladimírovi Levárskemu sa v Senici podarilo vybudovať z nuly značku, ktorá je známa aj za hranicami Slovenska. Z obchodnej spoločnosti vytvoril veľký výrobný závod, ktorý takmer celú produkciu za desiatky miliónov eur vyváža do sveta. Pripojil sa k výnimočným príbehom, cez ktoré šíria dobré meno Slovenska vo svete Eset, Spinea či Sygic. Po bezmála dvadsiatich rokoch začal úspech trochu krívať.

  • Tlačiť
  • 0

Zhruba v roku 2014 sa začali objavovať hlasy, že podniku sa prestáva dariť. Jediný vlastník a riaditeľ firmy musel opakovane čeliť otázkam, či je pravda, že podnik hľadá investičného partnera pre finančné problémy. Vo firme si mali podávať kľučku Rakúšania, Číňania, Indovia, Turci so záujmom o akvizíciu. V. Levársky tieto otázky nekomentoval.

Tomáš Nejedlý karikatúra

Keď však v polovici februára tohto roka manažment senického futbalového klubu oznámil, že si hľadá strategického partnera, bolo zrejmé, že OMS uťahuje kohútiky a prechádza do úspornejšieho režimu. Futbal bol Levárskeho srdcovou záležitosťou.

Podnikateľ mal vždy blízko k rodnej Senici, podporoval miestny šport aj spoločenské akcie. Prácou so slušným platom pomohol mnohým domácim, následkom čoho firmu zrejme ťažila prezamestnanosť.

Neprehliadnite

Môžeme tiež špekulovať o tom, či do podpory futbalu v rodnom meste neputovalo viac peňazí, ako si firma možno mohla dovoliť vzhľadom na tvrdú konkurenciu v odvetví. Je tiež otázne, akú úlohu zohral presun záujmu firmy od výrobkov bodujúcich na trhu dobrým pomerom kvality a ceny smerom k dizajnovým kúskom s vysokou pridanou hodnotou, ale tiež s komplikovaným predajným a marketingovým režimom.

Novým partnerom V. Levárskeho v biznise sa stal Ivan Kmotrík. Dôvody sa nehľadajú ľahko, pretože jeho doterajšie biznis aktivity majú k elektrotechnike ďaleko. Tlačiarenský biznis, médiá ani distribúcia nemajú s výrobou svietidiel synergické prieniky. Rozbehnuté developerské projekty dokážu absorbovať len zlomok produkcie OMS. No obaja milionári sa dlhé roky poznajú, spája ich vášeň pre futbal a väzba na rodné mesto.

To, čo predstavuje Levársky pre Senicu, to je Kmotrík pre Skalicu. Zrejme práve táto blízkosť zavážila pri rozhodovaní o ďalšej budúcnosti OMS na oboch stranách. Vzťahy dostali prednosť pred kalkulačkou, regionálne väzby pred investičnou logikou.

Napriek tomu to môže byť prospešné spojenectvo. Fabrika stojí na pevných základoch. Má kredit u obchodných partnerov, "obšliapané trhy", relatívne moderné vybavenie, vyspelé technologické know-how a k dispozícii zatiaľ aj pomerne lacnú pracovnú silu. Po zefektívnení výroby sa môže vrátiť k niekdajšej kondícii a zrýchliť produkciu zisku.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy elektrotechnika, Kmotrík, Názory

Diskusia (0 reakcií)