Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo skladujeme naše potraviny v cudzine a ovocie hnije na stromoch

Čo spôsobuje, že na pultoch potravinových reťazcov nie je viac slovenských potravín? Nezáujem spotrebiteľov to nie je. Kľúčovým slovom je konkurencieschopnosť.

10.02.2020, 09:00 | Veronika Rajničová | © 2020 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 13

Vlaňajší prieskum agentúry Nielsen ukázal, že ak majú slovenskí spotrebitelia na výber porovnateľné slovenské a zahraničné potraviny, jednoznačne dajú prednosť slovenským výrobkom. Uprednostnilo by ich takmer 70 percent Slovákov. Považujú ich za najkvalitnejšie, aj keď trom štvrtinám spotrebiteľov pripadajú pridrahé.

Najviac sa pritom zaujímajú o pôvod mäsa a mäsových výrobkov. Nálepku made in Slovakia považuje za dôležitú v tomto sortimente až 91 percent Slovákov. Hneď za mäsovými výrobkami sa umiestnilo mlieko a mliečne výrobky a pekárenské výrobky (88 percent).

Neprehliadnite

Skutočnosť je ale iná. Spotrebitelia reálne nakupujú inak, ako tvrdia v prieskume.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 13

Tagy maloobchod, potravinársky priemysel