Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Predajne Lidla na Slovensku sú výkonnejšie ako v podstatne bohatších krajinách

29.01.2018 | Marek Legéň

Diskusia (21 reakcií) Pravidlá diskusie

29.01.2018 | SAV_zamestnanec

To sme teda dopadli.... sme sice na konci v prijmoch, ale v popredi v zisku pre zapadne trhy so ziskami ako v rozpravke o zlatom vajci.

29.01.2018 | OliWer1

Nie, to len svedčí o tom, že narozdiel od Nemca Slovák nakupuje v Lidli ešte aj truhlu pre svojho nebohého príbuzného. Kamkoľvek idem na návštevu ( a bavíme sa o bonitnejšej strednej vrstve), tam mi ponúkajú klobásu (cigára) z Lidla, syry z Lidla, víno z Lidla, sladkosti z Lidla. Cítim sa ako na ochutnávke v Lidli. Potom prídem domov a z Lidla nič nevidím až do nasledujúcej návštevy u kohokoľvek iného.

29.01.2018 | martin33

Ja tiez nakupujem dost veci v Lidli a nielen jedlo ale napriklad aj oblecenie alebo potreby do domacnosti. Pomer uzitkova hodnota/cena so zohladnenim minimalizacie casu urceneho na nakup (nechcem venovat nakupovaniu viac, ako hodinu tyzdene) je jednoducho najlepsia. Ano, predavaju tam aj smejdy ale daju sa vybrat aj kvalitnejsie produkty.
Lidl ma take zastupenie ma trhu nie preto, ze by bol nejaka spicka, ale preto lebo konkurencia je na tom este horsie.

29.01.2018 | shaggy

Dozvedeli sme sa, že nenakupuješ v Lidli. Cool. Ja by som tam tiež nenakupoval, keby som ho nemal pod domom. Vtedy by som hľadal iný obchod, ktorý mi poskytuje rovnakú hodnotu v pomere cena/výkon.
Sú veci, ktoré nakúpim iba v Tescu (alebo inde), ale prečo by som mal bežný spotrebný tovar ako syr alebo salám riešiť niekde inde, ak tam majú to, čo potrebujem a chutí mi to. Len preto, že je to diskont? Alebo že ty tam nenakupuješ? Nedáva mi zo zmysel.

30.01.2018 | cthulhus

A tak je to vo všetkých rezortoch.My aby sme sa vyrovnali západu by sme asi museli robiť osem násobne viac.

29.01.2018 | Emasculate

Neporovnatelne nizsie naklady ma zamestnancov, radikalne nizsie nakupne ceny vdaka podradnej kvalite a vstupnym surovinam (Polsko) a vyssie predajne ceny nez obdobne kvalitnejsie potraviny v pprevadzkach na zapade === rekordne marze!

29.01.2018 | s.a

v porovnaní s ostatnými hráčmi na SK trhu okrem kauflandu dávajú vyššie platy, ponúkajú kvalitnejšie výrobky a sú o 20-30% lacnejší ako tesco či billa takže nemyslím si že ich úspech kohokoľvek prekvapuje

skôr to poukazuje na neschopnosť ostatných hráčov že na rovnakom trhu nie sú schopní dosahovať porovnateľné výsledky, ak sa to raz tescu a bille podarí tak sa môžeme tešiť na ďalšie zníženie cien a zvýšenie kvality

29.01.2018 | SAV_zamestnanec

Majoritna siet po vidieku Coop Jednota toto nema preco zlacnovat, svojou poziciou po dedinach s vysokymi cenami a nizkou kvalitou je si ista na trhu, a dlho aj zostane, kedze mobilita ludi na SK vidiekoch dochodcov, nezamestnanych a podobne je na urovni 0.

29.01.2018 | SAV_zamestnanec

Majoritna siet po vidieku Coop Jednota toto nema preco zlacnovat, svojou poziciou po dedinach s vysokymi cenami a nizkou kvalitou je si ista na trhu, a dlho aj zostane, kedze mobilita ludi na SK vidiekoch dochodcov, nezamestnanych a podobne je na urovni 0.

29.01.2018 | @@@

nie je to o urovni o.....ale je to o tom že coop jednota stoji na tom že ti ludia kvoli niečomu za euro nebudu vyťahovať auta a dochadzať niekolko km do najbližšieho obchodu aby nakupili lacnejšie a tym padom to coop využiva na tych dedinach inak by ani tam nezarobil plus k tomu dochodocvia alebo nezamestnany nebudu kvoli tomu chodiť verejnou dopravou ked im napriklad ide len raz za 2 hodiny alebo aj horšie ....

29.01.2018 | atom33

Vyssiu kvalitu a nizsie ceny o 30%? To nejako nejde dohromady. Lidl ma daleko najvyssiu ziskovost v porovnani s obratom. Zrejme to bude preto, ze si davaju vyrabat svoje znacky, podla svojich kriterii "kvality". Hlavne tie ich polske cokolady su fakt "vyborne", to clovek hned spozna ze ide o kvalitu za vybornu cenu.
Ako sa pise v clanku, zacinali ako diskont s paletami a zmenilo sa akurat to, ze palety vymenili za regaly, kvalita aj politika ostala.
Nastastie si vsimam trend zlepsovania pokrytia lokalnych vyrobcov a predajcov, ktori sa snazia drzat kvalitu, tradicne receptury a clovek nie je nuteny behat za hranice alebo kupovat produkty "overene zakaznikmi" len kvoli tomu ze to stoji o 0,2€ menej. Ved ako moze sudny clovek kupit pol kila parkov "z 90% masa" za cenu 100g sunky? Co je to potom za maso, to nebude maso ale len nejaka bielkovina, co moze byt hocico, len nie sval.

29.01.2018 | s.a

áno, 20-30% rozdiel je ak človek spraví nákup v lidli a v tescu, plus v tescu strávi oveľa viac času, naopak, má väčší výber takže lidl s 2-3 položkami nemusí vyhovovať každému
najčastejšie je to kvôli privátnym značkám v lidli, tesco má tiež svoje privátne značky ale tá základná je úbohá, ak chcete kúpiť porovnateľnú kvalitu v tescu tak musíte siahnuť po značkovom produkte a ten bude naozaj o priemerne 30% drahší

29.01.2018 | Fidzi_

Lidl má výborné výsledky, lebo na Slovensku v segmente diskontov jednoducho nemá konkurenciu (teda okrem svojej vlastnej sestry Kauflandu). Na Slovensko priniesol kvalitu v podobe výrobkov s vysokým obsahom mäsa, ovocných štiav, regionálne výrobky, čerstvú zeleninu, kvalitnú kozmetiku... Neustále jeho výrobky kraľujú ako najlepšie v nezávislých testoch v Čechách (dTest), v Nemecku či vo Veľkej Británii. Chvíľku mi trvalo pokiaľ som si zvykol na ich sortiment, ale neľutujem.
Pochopila to už maloobchodná Billa, kde som rovnako zaznamenal zlepšenie čo sa týka sortimentu šunky (nad 90% mäsa), čerstvého pečiva (dopekaného) a zeleniny. Ale cenovo je Lidl stále výhodnejší. Ako najhorší maloobchod na Slovensku mi vychádza "domáca" Coop-Jednota, ktorej sa snažím oblúkom vyhýbať. Ceny dvojnásobné, kvalita žiadna a personál z čias socializmu. A presne na taký druh obchodu by sme boli dnes odkázaní, keby nebolo Lidlu.

29.01.2018 | martin33

+++

29.01.2018 | @@@

skor lepšie porovnanie by bolo tržby na zamestnanca ....lebo ked aj v tom sa slovensko vyrovna zapadu alebo ho dokoncas predbehne potom je niekde chyba ....lebo ak maju tržby na zamestnanca rovnake alebo vyššie prečo potom zamestnanci beru menej a to nestači priemerne ceny su možno v zapadnej europe oproti slovenku o 20 alebo 30% vyššie tym padom to len zanemna že ak su tržby na zamestnanca rovnake potom chudaci ti zamestnanci lebo pracuju o 20 až 30% viac ako v zapadnej europe ale maju ovela nižši plat

29.01.2018 | gejza77

LIDL má určite zaujímavú ponuku, jediný problém je však v tom, že na pultoch sa nachádza len v prvý deň akcie od 07:00 do 07:01 ..... bývam v Bratislave, v blízkosti predajne LIDL, ale chodím tam len v prípade nutnosti .... rád totiž odchádzam z obchodu s nákupom a to sa mi v LIDL-i prihodí len zriedka

30.01.2018 | shaggy

Poznám plno ľudí, ktorí tam chodia nakupovať (vrátane mňa) a až na pár výnimiek, kedy som prišiel večer a išlo o zaujímavý tovar, tak sa mi ešte nestalo, že by akciový tovar nemali.

29.01.2018 | bozsky

Ako petrzalcan, ktory ma Tesco pod nosom, Carefour 2 minuty peso, Terno 4 minuty peso, Lidl 7 minut, Billu 14 minut, Kaufland 20, som skusal vsetky alternativy.

Tesco islo hlavne kvalitou ovocia a zeleniny neskutocne dole. Neviem co sa cca 1,5 roka dozadu stalo, ale odvtedy tam bud nie je, alebo je velmi nizka kvalita tychto potravin. Vlastnu znacku masa maju vyhradne z Polska. Maju ale super pultove parky a sunku a kvantum lacnych DVDciek. Uz tam chodievame velmi malo, pritom by som don vedel ist v podstate v papuciach.

Carefour zakapal po odlive zamestnancov z vezi Polusu. To a poloha v Petrzalke ich zabila. Ostatne 2 roky sme tam boli 2x, vzdy skor kvoli zvedavosti, nie nakupom. Taky adrenalin a mysleli sme si, ze sa takto nejako musia citit ludia v Severnej Korei.

Terno bolo vzdy poslednou volbou, no mali tam kosher chlieb a vacsinou prazdno. Ked som potreboval kupit nejake potraviny velmi rychlo, zastavil som cestou z prace v Terne a mal som istotu, ze do 5 minut som vonku. Ponuka slaba, zakaznikov malo.

Lidl siel kvalitou hore v ostatnej dobe a napriek pociatocnemu odporu som sa stal pravidelnym zakaznikom. Jedine, co ma vytacalo, su ich pokladne, kde som stravil v drvivej vacsine pripadov viac casu, nez nakupovanim. Inak maju vela nemeckych a slovenskych vyrobkov, hlavne hovadzie maso, syry, parky, ... Asi to nebude top kvalita (predpokladam, ze aj tu robia vyber po style - dnes nikto do zmesy nesmrkal, ide domacim, 15 chorych na linke, prilejeme antibiotika a moze to ist na Slovensko), no oproti polskym Tesco vyrobkom je to podstatne kvalitnejsie.

Billa je fajn, no cenovo je najdrahsia. V priemere sme tam nechali 2-3e/50e nakup viac, nez by sme nechali u konkurencie. No kedze sme mali casto cestu k Drazdiaku, cestou domov sme sa zastavili a nakupili. Druhy naioblubenejsi obchod.

Kaufland sme nielen kvoli vzdialenosti nevyuzivali. Okrem ovocia a zeleniny sa nam nepacil ich system nuteneho prechodu po vzore IKEA. Taktiez nepatria k najlacnejsim a celkovo sme tam chodili len sporadicky. Velke nakupy ovocia a zeleniny sme vsak robili tam.

Kazdy ma ine preferencie a to je dobre. Keby vsetci kupovali u jedneho retazca, vdaka monopolu by zdvihol ceny a boli by sme v piiip.

31.01.2018 | salamoon

Lidl domace vyrobky ? hej, az 15%.. :D

01.02.2018 | Vlasko

Lild robi vela vyrobkov pre celu Europu v Nemecku(Dulano) a niektore v Polsku(Pikok).

31.01.2018 | CJ

Konkurencia spi tak sa necuduje. Tesco u nas v Nitre sice malo prvy hypermarket lenze na Nitru je to malo - vzdy plne parkovisko a predsalen nakup dlhsie trva kedze su tam aj ine obchody. Tesco malo stavat male supermarkety a darilo by sa im... nuz ich problem.

V Nitre ide Kaufland ale je len 1 a ja tam nechodim.

Billa je 2 krat v centre mesta tam jej to ide.

Lidl mam rad - rychly nakup, maju originalny styl - menia tovar a maju tie tyzdne, otvorene pokladne tak sa necaka dlho a jedlo nie je zle.