Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Prestávame byť chlebovým národom, klasiku vytláčajú novinky

13.06.2017, 12:00 | Ivan Haluza | © 2017 News and Media Holding

To, že Slováci znižujú spotrebu pečiva a osobitne chleba kvôli jeho povesti, že prispieva k priberaniu, je už známe dlhšie. Veď za ostatný tucet rokov spotreba rôzneho menšieho pečiva pripadajúca na jedného Slováka síce zostala zhruba na nezmenených tridsiatich kilogramoch ročne, no celoročný konzum chleba klesol z 50 už len na 35 kilogramov. Novinkou však je, že Slováci čoraz menej siahajú po tradičných pšenično-ražných chleboch.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 3

Z prieskumu tunajšieho reťazca supermarketov Billa, ktorý prebehol v prvej polovici minulého mesiaca medzi dva a štvrť tisícom zákazníkov, vzišlo, že túto tradičnú prílohu slovenskej kuchyne obľubuje už len 27 percent Slovákov.

Celozrnné chleby, ktoré sa dostali na trh až v posledných rokoch, dnes uprednostňuje až 54 percent tunajších spotrebiteľov. A viac ako každý druhý cez Billu odkázal, že by prijal aj širší výber takýchto modernejších chlebov.

Neprehliadnite

Aj v chlebe víťazia inovácie

Z prieskumu tiež vyplynulo, že už aj v chleboch sa presadia hlavne tí pekári, čo myslia na jeho nové druhy. Chlieb s posypom či náplňou rôznych semienok slnečnice, ľanu či tekvice uprednostňujú až štyri pätiny spotrebiteľov.

Rovnako vysoký podiel Slovákov je však presvedčených práve aj o tom, že jedenie chleba vedie k priberaniu. Obmedzovanie jeho konzumácie je výrazné. Iba každý 25-ty Slovák si denne dopraje päť a viac krajcov chleba.

Menej, no za viac

Výhodou pre pekárov je aspoň to, že rôzne špeciálne chleby sú pre nich ziskovejšie. Podpredseda Únie priemyselných pekárov SR Vladislav Baričák pritom tiež potvrdzuje, že z inovácií sa darí hlavne novým plnozrnným, bielkovinovým či vlákninovým chlebom. No zároveň upozorňuje, že keď sa nejaká novinka už dostane na vyššie objemy, okopírujú ju aj iní a jej cena uprostred cenového boja prudko klesá. Obranou tak je piecť neustále niečo nové.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 3

Tagy chleba, pokles, spotreba, zmeny