Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Reťazec H&M zakladá novú značku

30.03.2017, 14:45 | ČTK

Švédska spoločnosť Hennes&Mauritz (H&M) vytvorila v prvom fiškálnom štvrťroku čistý zisk 2,5 miliardy švédskych korún (približne 260 miliónov eur), čo je medziročný pokles o 3,5 percenta. Dôvodom je silná konkurencia v odvetví. Druhý najväčší predajca odevov na svete vo štvrtok taktiež uviedol, že zakladá novú značku ARKET a investuje do logistiky.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy

H&M

Tržby firmy H&M sa v rovnakom období zvýšili o sedem percent na 54,4 miliardy švédskych korún (5,69 miliardy eur). Firme sa v štvrťroku nedarilo v strednej a južnej Európe a USA, naopak, v domácom Švédsku išli obchody lepšie.

Nová značka ARKET sa má objaviť v druhom polroku. Pod novým názvom chce predávať drahšiu módu a rozšíriť podiel na trhu. „Musíme byť rýchlejší a flexibilnejší, aby sme sa vyrovnali s prudkými zmenami v oblasti predaja módy,“ povedal podľa agentúry Reuters šéf spoločnosti Karl-Johan Persson.

Neprehliadnite

H&M tak bude viac investovať aj do logistiky. Po rokoch expanzie na zahraničných trhoch firmu v dizajne aj rýchlosti uvádzania nových kolekcií predbehla konkurencia.

H&M sústreďuje štyri pätiny výroby v Ázii, takže nie je schopná reagovať na priania zákazníkov tak pružne ako najväčší konkurent Inditex. Ten vlastní reťazec Zara a vyrába aj v Európe. Konkurenciou pre H&M je tiež online predajca módy ASOS. Na najväčší trh pre H&M, čo je Nemecko, navyše nedávno vstúpil britský Primark. Tým sa ešte zvýšil tlak na pokles cien.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy H&M