Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ryanair berie lety Bratislave, pridáva Brnu

17.08.2010 | ČTK | eri

Diskusia (16 reakcií) Pravidlá diskusie

17.08.2010 | maronti

..tak ako z Brna ubralo lety, tak teraz vracia a pridava frekvencie a navyse obohacuje o Milano. No a Prahu rusi definitivne. Dolezitejsie je vsak sledovat zamer tejto spolocnosti v Bratislave, pricom z Ryanu BTS v podstate zije...takze rusenie nepomaha ani letisku a ani celemu regionu. Navyse Danube Wings zatial neoznamil ziadne zamery v ramci zimnej prevadzky a nedaju sa "bookovat" ziadne lety na toto obdobie.

17.08.2010 | nordix1

No a preto BTS potrebuje prave teraz kompletnu prestavbu terminalu za 100 mil eur ... Letiat odtial nebude uz pomaly ziadny dopravca, no ale to najdolezitejsie je ze letisko je NASE :)) takze za neschopnost manazmentu zaplatime vsetci, zbytocnu a pravdepodobne aj predrazenu vystavbu zaplatime zase vsetci...

17.08.2010 | maronti

Mozes byt konkretny? aku neschopnost mas na mysli? Kolkorat si letel z BTS ty? Bolo by fajn, keby si sa pozrel na letisko Kosice, ktore je v sukromnych rukach viedne a ma najvacsi prepad cestujucich snad v celej Europe, takze cakam, ze odpises a budes reagovat a chcalit ako je letisko Kosice super v sukromynych rukach a nie NASE. To, ze tam skapal pes nevyvratis nijako a od privatizacie nepritiahli ziadneho leteckeho prepravcu a este zvysili poplatky nad uroven viedne, prahy, bratislavy, popradu, krakowa, budapesti..

17.08.2010 | GMTREND

Bingo!, to je ten zakladny princip, ze nam a mne je uplne jedno, ci niekto, kto si Kosice kupil je ziskovy, ci stratovy, to uz je jeho problem - nie nas!!! kym to NASE Bratislavske letisko kym bude iba NASE, tak budeme na jeho stratu vzdy doplacat vsetci mi..., lebo je NASE. Je pre mna sok, ze denne pristava vo Viedni aj trikrat Corean Air-cargo s kompletnym nakladom pre Samsung Voderady, pretoze neschopna Bratislava nedokaze poskytnut logisticky handling!!! Namiesto vystavby logistickej infrastruktury investuje do noveho terminalu, ktory je nikomu a nanic.....

18.08.2010 | maronti

Myslim si, ze si uplne mimo a predpokladam,ze nie si ani ekonom a ani nevidis veci v sirsich suvilostiach. Uz som to tu raz pisal - len clovek neznaly veci moze napisat taku hlupost, ze ved letisko KSC nie je uz nase, sme ho predali, tak nech si vyraba stratu. Bolo by dobre, keby si vedel, ze kazde lietadlo, ktore pristane v Kosiciach, prinasa rozvoj regionu a zamestnanost, kazdy cetujuci nepriamo vytvara dalsich 5 pracovnych miest-cim sa zvysuje zamestnanost a tym stat dostava viac penazi do prijmu. Takze lopatisticky ty expert-letiskove poplatky, ktore musi zaplatit let. spolocnost-musi letisko odviest statu dan, cestujuci dava pracu ludom na letisku, potom soferom MHD, taxikarom, hotelom, penzionom, nieco si kupi, musi jest, navstivi muzeum atd. atd. za vsetko plati, zo vsetkeho sa odvadza statu dan.

No pochybujem, ze Corean Air-cargo, ze pristava vo viedni 21x za tyzden a za mesiac 84x :)

To, ze sa postavil terminal, nie je rozhudnutie letiska BTS ale jej akcionarov-rozhodol stat.

Uvedom si, ak to zvladnes, ze to, ze tu nepristava tolko leteckych spolocnosti, nie je problem letiska, ale je to dane tym, ze mesto BRATISLAVA, nie je atraktivna, nedokaze pritiahnut turistov, mat atrakcie, zviditelnit sa, nevyuziva svoj potencial, nevie sa prezentovat, keby mesto BA, dopravny podnik a stat spolupracovali s BTS - mali spolocnu viziu, koncepciu, ciele, tak sme niekde inde. Ale byvala vlada bola lavicoba, primator pravicovy a zupan? o tom to je...

Takze tvoj zakladny princip, ze nam je to uplne jedno - vychadza z naprostej nevedomsti a neznalosti pomerov, ci veci...pricom kosicke letisko je klucove v ramci vychodu krajiny...a tak ludia cestuju bud do budapesti a krakowa..a tam platia poplatky, tam davaju pracu ludom a nie doma...

18.08.2010 | skisport

Chvilami sa mi vidi ze mas aj pravdu. Len taky detail poplietol si si Bratislavu s Kosicami. Co pises o atraktivite BA plati totiz na KE. Na vychode zdochol pes. Niet tu preco lietat. Tu sa iba "odlieta" daleko prec odtial. Tu ludia nemaju peniaze. Keby nie sukromneho kapitalu tak je to tu uz zatvorene, alebo by sme to museli strasne neefektivne dotovat z nasich dani. Naopak BA ma svoju atraktivitu ovela vyssiu kupischopnost ako KE. Pravda nie az taku ako Vieden, ale ma. A aj blizkost Viedne sa da vhodne vyuzit. Len to by musel niekto dobre zmanagovat. To ale stat nevie a aj kvoli tomu ze sa na roznych postoch menia rozne politicke osoby. Sukromny kapital by to riesil inak. Napr.reklama "Letisko Vieden prekvapivo blizko" a pod. Alebo cakas ze tu bude opat jednofarebna totalita jednej strany aby na vsetkych postoch kde sa davaju peciatky to bolo zladene?

18.08.2010 | maronti

Ja si myslim, ze ty vidis asi zle. Napis aspon 10 atrakcii alebo zaujimavosti, preco by mali ludia z inych krajin lietat do Bratislavy-ked pises, ze ma svoju atraktivitu. Letisko KSC je prave preto, ze tam je nizsia bonitnost potencionalnych cestujucich ako stvorena pre Low cost, nikto nevravi, ze bude z KSC lietat Emirates,ale jednu dve spolocnosti s par linkami utiahla velmi dobre..uvedom si ze radius letiska je primarne v okruhu cca 100Km a sekundarne dalej. Letisko nemoze byt v kazdom okresnom meste. Pre vychod je klucove letisko v kosiciach-keby si mal prehlad vedel by si, ze MALEV ma bus KSC-Budapest a stahuje tym pasazierov k sebe a vedel by si vela ludi odtial cestuje do Krakowa.

Co sa tyka toho tvojho sukromneho kapitalu-tak mi napis, preco ten sukromny kapital bol tak dementny a kupil to letisko alebo nevedel, ze v kosiciach ako ty pises skapal pes, ze nie je to atraktivny region, ze su tam ludia "chudobni" zaujimave...aky je sukromnik hlupy :-D

PS: precitaj si co pisem vyssie a pozorne.

18.08.2010 | Paavo

Nebudes ty nahodou jeden z tych narodne citiacich sudruhov, ktori maju na svedomi NEpredaj BTS letiska?

Hlavny argument si uz dostal niekolkokrat, NASE stratove letisko budeme dotovat z NASICH dani aj nadalej. Sukromne stratove letisko dotovat NEBUDEME. Vidis ten rozdiel?

19.08.2010 | maronti

Nie a ni nahodou, budes sa divit, ale vzdy som volil a volim pravicu a i tak zmyslam. Ako som povedal-vidim veci v sirsich suvilostiach-ty nie a dokonca nie si ochotny sa ani zamysliet. Opominas fakt, ze kazdy cestujuci prinasa v regione minimalne 5 dlasich prac. miest, cim sa zvysuje zamestnanost v regione, za tych zamestnancov ma stat odovody a za poskytnute sluzby dane. Opominas fakt, ze mesto BA nie je atraktivene mesto, nelezi pri mori, takze by sa mala niecim urobit zaujimava, zviditelnit a pritiahnut turistov. Stale som nedostal odpoved 10 atrakcii mesta BA, ktore su tak vynimocne a hlavnym tahacom pre turistov. Ak sa toto nezmeni letisko moze byt stratove.

Co sa tyk tej stratovosti-letisko je v strate iba teraz, za rok 2009 dovtedy stratu nemalo-tak netrep hluposti.
Co sa tyka dotacii, je to kvapka v mori oproti cargu, zelezniciam...

Takze si to spocitaj..stat sa ma starat o to, co je jeho, v pripade predaja sa ma starat o to, aby ziskal nie jednorazuvu sumu, ale mohol ziskavat i nadalej v pridruzebych oblastiach-tak ako som ti to opisal vyssie a v pripade KSC sa to nestalo-takze viac stratil ako ziskal-pretoze nastroje na rozlietabnie letiska KSC uz nema-to je vsetko.

BTW-nie som proti vstupu zahranicneho investora-ale nie VIEDNE!

19.08.2010 | zlatastudna

Uz som ti pisal inde, ze BA sa da (a bolo to v plane) vyuzit ako CARGO letisko! Netusim, preco v jednom kuse opakujes tu svoju mantru "daj mi desat atrakcii BA"? Prave toto poukazuje nie na moje, ale tvoje obmedzenie chapanie suvislosti. A ked to nechces pochopit, tak po stoprvy krat: eventualnu stratu znasa bud SUKROMNY INVESTOR alebo STAT! Kedze podla teba BA nie je atraktivna pre ludi, ktori by tu cestovali, daj mi nie 10, ale stacia 2 dovody, preco by STAT mal z NASICH DANI vydrziavat vysoko stratove statne letisko?!?

19.08.2010 | maronti

Zacnem tym, ze letisko BTS nie je vysoko stratove-uz som ti to pisal..letisko vykazalo stratu iba za rok 2009 - takze nepis hluposti, letisko bolo za ostatne roky v zisku, takze nevidim dovod sa bavit s niekym, kto nema ani zakladne informacie o hospodareni letiska a este ti zopakujem, ze strata za rok 2009 je iba kvapka v mori oproti cargu, ci zelezniciam a to stat si objednava sluzby v osobnej preprave a dotuje tuto prevadzku,letisko nie.
A ked chces dva body - prosim, i ked by som ti po tom uvode, pisat nemuse lebo nevies, ktore bije.
1. na letisku BTS parkuje statna letka..takze podla teba je lepsie letisko predat, zavriet a vsetci politici budu odietat a prilietat z viedne - velmi usporne-i co sa tyka casu, financii, prestize-ked napr. britsky premier pri navsteve SR bude musiet pristat vo viedni..
2. Si skutocne tak naivny, ze si myslis, ze CARGO by tu vieden prastahovala, prepustila svojich zamestnancov, zrusila svoje logisticke centra atd.
3. stat by mal letisko rozvijat-pretoze kazdy cestujuci prinasa pracu dalsim 5 v regione.
4. Obmedzeny si zda sa ty, taky frajer z poza monitora, ktory rozprava o mega strate letiska a pritom si neprecital ani jednu vyrocnu spravu BTS a bijes sa o par milionov, pretoze len za rok 2009 vykazalo letisko stratu, ale ze inde utekaju miliony, to ta nezaujima..o leteckej preprave nevies nic.
5. BTS ma svoj potencial v tomto priestore, keby starosta BA nebol idiot, sledoval ine zaujmy, nez len svoje, keby mesto BA bola atraktivna..a poviem to i 100x pretoze ten, kto ma obmedzene zmyslanie ako ty a ide mu iba o to, ze predajme, nejake peniaze dostaneme a slovaci nech cestuju z viedne, zatvorme to tu, tak skutocne sa nemusime cudovat, ze SR vypada tak ako vypada. Lebo len clovek neznaly veci, sa moze vytesovat z toho, ze letisko Kosice je v zalostnom stave a ty povies no a co, ved to nie je nase...to letisko je na uzemi SR, ma najnovsiu runway mimo sliaca-co je i tak polovojenske letisko..a ze ludia tam prisli o pracu, ze stat ma tak mensi prijem z dani..ale tpo by si mules citat, co pisem..

26.08.2010 | Slovak125

Pozdravujem, Vás páni!!!Rešpektujem Vaše názory na letisko BTS ale velmi rád by som pridal aj ja svoj! Je pravda, že BTS nieje vysoko stratové letisko ale na druhej strane netreba zabúdať nato, že je to naše jediné strategické letisko, ktoré máme a je v hlavnom meste SR. Nesúhlasím s predajom letiska už len z toho dôvodu, že ani jedna krajina (pokial viem) si nedovolila predať štátne strategické letisko nikde na svete. Je to jednoducho letecká tepna pre štát a jeho obyvateľov a v neposlednom rade parking pre vládnu letku, čo tiež o niečom hovorí. Som samozrejme za zefektívnenie letiska vo vnútri ako aj navonok! Pravdou tiež je, že hlavným ťahúnom letiska je spoločnosť Ryanair, ktorá valcuje svojimi cenami nie jednu leteckú spoločnosť s čím súhlasím , pretože je dravá a vie ako získat nižšie poplatky, poskytnúť stopercentný servis pre pasažierov a v neposlednom rade letiskám zabezpečiť pasažierov na ich pravidelných linkách. K tomu všetkému nadväzujú služby a všetko s tým spojené čiže nové pracovné miesta a samozrejme aj pre nás lepšie cestovanie zo SR za super low-cost ceny a nemusíme sa nikto trepať do Viedne alebo do Budapešti samozrejme ak neletíme za atlantik alebo naopak. Preto ja by som bol neskutočne rád, keby naše letisko a manažment otvorilo cestu a znížilo poplatky pre leteckú spoločnost a umožnilo mu tu vytvoriť BASE na základe ktorej by sa zdvojnásobil počet destinácií a samozrejme aj pasažierov. Ja lietam pravidelne dva-krát do mesiaca von s krajiny a sám to vidím. Cez naše letisko lietajú hlavne Rakušania,Češy ale aj Maďari. Toto je tiež signál na to aby sa tu vytvoril priestor pre túto leteckú spoločnosť a tým si BTS zvýšilo kompletne všetky svoje ukazovateľe. Ryanair ponúka neskutočne lacné letenky, v kvalitných nových lietadlách, ktoré každé tri roky mení a to málo ktorá letecká spoločnosť takto funguje. Máme s polovice nový terminál, ktorý musím uznať je na európskej úrovni a som pyšný, ked vstúpim do vnútra a vidím aké je to super. Predošlá vláda urobila velmi dobre ked dala dotácie na výstavbu nového terminálu, musíte uznať, že to bolo nutné!!!Na druhej strane ma mrzí, že už tá nová to chce len predať a predať a predať! Ale prečo? To letisko si fakt dokáže na seba zarobiť. Za posledné roky štát v malej miere dotoval letisko a dokázalo prežiť aby bolo konkurencie schopnejšie. Môj názor na riešenie problému, ktorý je v BTS je zmena zmýšlania vedenia a menej straníckych vplyvov a vlastných záujmov. Nájsť správnych ľudí, ktorí majú chuť efektívne manežovať a dosiahnúť lepší a další úspešnejší vývoj nášho letiska aj nadalej vo vlastníctve štátu. Toto sú hlavné atribúty toho aby letisko bolo života schopné,kunkurencie schopné a v neposlednom rade nadalej zvyšovalo komfort a služby vyplývajúce s umiestnenia a možností letiska. Nikdy nebudeme ako Vieden alebo Budapešť ale to ani nemôžeme chcieť , pretože na toto nikdy nebolo naše letisko postavené aby denne prijímalo 5OO letov a pod. ale verím, že si zachová svoju charizmu a otvorí cestu už existujúcim leteckým spoločnostiam a nebude im brániť v rozvoji, pretože ten rozvoj je aj pre BTS velmi dôležitý.

27.08.2010 | Paavo

http://ekonomika.sme...

27.08.2010 | Paavo

A mily maronti, mam coraz vacsi dojem, ze z Ficovho zrusenia privatizacie BTS mas nejaky osobny a socialny prospech.

28.08.2010 | maronti

Ja mam iny dojem, ze nedokazez priznat, ze klames, ze letisko BTS je stratove..letisko prvykrat vykazalo stratu za rok 2009-i ked malo zisk, ale citas sme.sk takze vies

Tvoj dojem opat mylny, pretoze som vzdy volil pravicu a co sa tyka Poora - som za to, aby z letiska vyletel ako najrychlesie moze..a vsetky jeho pridruzene firmy, ktore na letisku parazituju tiez...ale toto je praca pre noveho ministra, pre organy cinne v trestnom konani..a nech sa i zatvara..

27.08.2010 | Paavo

http://ekonomika.sme...