Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ryanair škrtá lety z Bratislavy

13.08.2010 | Ján Blažej

Diskusia (11 reakcií) Pravidlá diskusie

14.08.2010 | Paavo

Hlavne ze mame novy terminal a stratove statne letisko, dakujeme, sudruh Fico...

14.08.2010 | maronti

Je velmi tazke mat stabilne linky, kedze slovensko nema narodneho dopravcu ako okolite krajiny napr. CSA, LOT, MALEV, Austrian a tak jedine sa BTS moze spoliehat iba na zahranicnych prepravcov, ci sa tu rozhodnu lietat alebo nie a kde.
A tak sa pytaj sam seba, preco by si letel do Bratislavy, co ponuka BA a okolie, ake atrakcie ake vyzitie, relax, kulturu, kolko ma BA galerii, vystavnych sieni, muzei, parkov, na akej urovni, ake sluzby, dostupnost a kolko ludi chce a moze cestovat individualne leteckymi spolocnostami.
Kolko ludi si povie iba tak, ked je predlzeny vikend, ze podme na tri dni do Neapolu alebo Warszawy, ci Malagy. Kolkokrat si ty alebo tvoja rodina takto letel?
Lietadlo je potrebne obsadit v oboch smeroch, takze pokial BA sa neurobi atraktivna, neauci sa poskytovat sluzby na urovni, nenapoji stat letisko na zeleznicu a tym zvysi komfort prepravy z a do na letisko, nezacne mesto pracovat na systeme bratislavskej integrovanej dopravy,nezacne robit aktivnu reklamnu kampan, nebude robit nic preto aby poskytla nieco ine, vynimocne, zaujimave, velkolepe..tak naivne si nemysli, ze ked stat letisko preda a da do sukromnych ruk, ze tu zacne lietat DELTA, EMIRATES, LUFTHANSA, AIR MALTA, ALITALIA, BRITISH, AIR FRANCE atd.
Ako priklad nech je nam vystrahou Letisko Kosice, ktore vlastni vieden a na tomto letisku po krachu skyeurope skapal pes, ziaden rozvoj, ziadny novy prepravcovia, najvyssie poplatky v celom regione, vyssie ako vieden, praha, bratislava, poprad, krakow..a najvyssi prepad cestujucich snad v celej europe! Lieta tam iba CSA, Austrian a vrtulak Danube na BTS, s pripojmi nikam..Takze vid veci v sirsich suvilostiach..a ked nechces aby bolo letisko stratove, tak si hned kup letenku i pre celu rodinu..spoza monitora je byt expertom lahke a diktovat nech si ini kupia... o tom to je...

15.08.2010 | Paavo

V poriadku, k tomu len jedno: stratu kosickeho letiska v tomto pripade znasa sukromny investor a nie stat, ktory bude musiet zbytocne nadalej vrazat miliardy z nasich dani na chod a udrzbu letiska, kam nikto nebude lietat a tieto peniaze mohli byt namiesto toho investovane niekam inam, napriklad do zdravotnictva, ktore je v dezolatnom stave. Super...

U sukromneho vlastnika naopak existuje silny predpoklad, ze bude tlacit na vystavbu nadvazujucej infrastruktury a Vieden mohla z BTS urobit aspon cargo uzol (co mala aj v plane), pretoze aj tak drviva vacsina cestujucich lieta a bude lietat zo Schwechatu. Stat mohol mat peniaze z predaja a nasledne z dani, ale kedze "hrdost" predstavitelov narodno-socialistickeho smeru toto nemohla stravit, tak budeme nadalej uplne zbytocne utapat neskutocne peniaze za prazdne terminaly. A o tom to je...

15.08.2010 | maronti

Pozrime sa na fakty:
1.pre teba je v podriadku, ze sme predali majetok do ruk hospodara, ktory nerozvija KSC a tym samozrejme cely region vychodu SR a vsetci su bud nuteni vyuzivat letisko v Budapesti (po dobudovani rychlostnej komunikacie k madarskym hraniciam sa cesta na to letisko este skrati)alebo v Krakowe a ty pouzijes argument, ze je to jedno lebo to nejde z nasich dani? DOVOL mi ti pripomenut, ze kazdy cestujuci, ktory prileti do kosic alebo do akeholvek mesta dava pracu minimalne dalsim 5 ludom (od zamestnancov letiska, cez sofera MHD, taxikara, personalu hotelov, nieco si urcite kupia tak predavacom, navstivi muzeum-zaplati vstupenku atd.atd. toto co pises su argumenty koho?
2.citujem:"U sukromneho vlastnika naopak existuje silny predpoklad, ze bude tlacit na vystavbu nadvazujucej infrastruktury"
a) pozri na KSC-ako ten tvoj sukromny vlastnik tlaci na rozvoj? ..vies ako? - nijako
b) sam si protirecis, lebo naco infranstrukturu na letisko, kde by nic nelietalo, preco by stat mal stavat nieco pre sukromnika z nasich dani, ked cestujuci by siel na cargo letisko - naco? ..nech si sukromnik potom postavi
c) naivne si myslis, ze vieden by sa vzdala svojho carga, prepustila svojich zamestnancov, zrusila svoju logistiku, opustila svoje budovy, prekladisko, terminal? ..tak nepremyslas
3. dalsie tvoje slova "mohla z BTS urobit ASPON" ..aspon? to znamena, ze na slovensku by sa dolietalo? OPAKUJEM ti, pozri sa, čo som napisal v bode jedna, ze kazdy cestujuci da pracu v regione minimalne dalsim 5 ludom. Preco myslis, ze vieden by nepustila ziadneho prepravcu do BTS, ale zrusila by celu osobnu prepravu...pretoze by prisla o prijmy..tak skus pocitat..ano jednorazove by sme peniaze dostali, ale viac uz nie..co je lepsie? mat pravidelny prijem po castaiach alebo dostat raz a poslednykrat.
LETISKO BTS nie je stratove-vykazalo stratu iba za minuly rok-aj to este nevieme, kolko malo prijem a kde sa strata vyakumulovala, inac bolo vzdy v zisku-a nedostava ziadne dotacie ako CARGO, ktore je v strate permanentne.
4. OPAKUJEM-nie je chybou letiska, ze tu nechcu lietat ine spolocnsoti-problem je v regione, bratislava nie je atraktiva a mesto nic nerobi-vid co som ti napisal vyssie a nevyvratil si mi to-tak ako si mi nenapisal, preco by si letel do BA a kolkokrat si letel ty z BTS niekde len tak na predlzeny vikend.
5. ludia pouzivaju vieden preto, pretoze ked chces letiet do emiratov, inu moznost nemas, ak si z BA a okolia.
6. cisla: v roku 2008 cez BTS preslo 2 218 545 cestujucich-takze podla teba by sa BTS malo vzdat toho potencialu a dat zarobit viedni..ty nebudes ekonom. Teraz tie cisla su mensie, ale je kriza a padol Skyeurope, Seagel air, Air slovakia
7. ja nie som proti vstupu strategickeho partnera, nie vsak viedne-ale partnera, ktory bude viedni konkurovat, BTS ten potencial ma-taha i cestujucich z rakuska. napr. vieden nechce pustit ryan air na svoje letisko, pretoze svojou cenotvorbou by ubrala cestujucich i tak problemoveho austrianua vytlacila i inych prepravcov a naopak ryan air nechce pristupit na cenovu politiku viedne.
8. A o tom to je - mal by si vidiet veci v sirsich suvislotiach a tu nejde o hrdost, sam som pravicovo zmyslajuci clovek a vzdy som volil pravicu, ale ak chcem nieco predat, tak predat tak aby som zarobil, ale zabezpecil dalsi rozvoj a mal dalsi prinos pre seba a svoju ekonomiku..ty sa postaraj o to aby sa rozlietalo letisko, ja ti napojim letisko na zeleznicu a vytvorim podmienky na podnikanie malym a strednym podnikatelom, nezvysim danove zatazenie hotelovych a restauracnych sluzieb, opravim pamiatky a mesto zasa by malo robit vsetko preto aby bolo zaujimave a atraktivne... O TOM TO JE...pamataj jeden cestujuci=5 dalsich pracovnych miest

15.08.2010 | PaloK

Máš pravu, ale myslím si, že ak by bolo BTS predané Viedni, skončilo by rovnako ako Košice. Kríza, nekríza, atraktívnosť/neatraktívnosť regiónu. Jednoducho Viedeň potrebuje eliminovať konkurenciu a to Bratislava pre ňu je v istom segmente.

Veľké firmy si nekupujú konkurentov preto, aby ich rozvíjali ďalej a poprepúšťali sovjich zamestnancov, ale preto aby odstránili konkurenciu a zachovali pracovné miesta u seba. A keď to aj spravia, pri prvých politických tlakoch zrušia zahraničnú prevádzku a vrátia ju domov.

15.08.2010 | maronti

..a o tom pisem v bode 7, ze ja som za vstup strategickeho partnera, ktory prinesie know how, dalsich odbornikov, pritiahne inych prepravcov, bude lepsie riadit firmu, pretoze ak je to v rukach statu, tak vsetko akosi trva-manazment sa meni kazdou vymenou vlady-co je uplna katastrofa pre kazdy podnik, kazde 4 roky mat nove vedenie, novu koncepciu atd., ale NESMIE TO BYT VIEDEN!

15.08.2010 | emc2

Aj keby to v prvom kole nebola Vieden, tak by to u nej priamo alebo nepriamo skoncilo.
2 velke letiska 60 km od seba by tu boli pre koho?
Zanedbanú a turisticky neatraktívnu Bratislavu alebo pre Vieden?
Naklady by smerovali kam? Aky objem UPS robi Vieden a aky Bratislava?
Je jasne ze Bratislavske letisko bude hrat druhe husle a pristavat na nom bude to co potrebuje Bratislava (situacia teraz) alebo co Vieden sam "pusti".

16.08.2010 | maronti

Preco dve velke letiska? Bratislava nikdy nebude vieden, ani poctom obyvatelov a ani velkostou letiska. To vsak neznamena, ze nemoze vytvarat konkurencne prostredie ci alternativu pre vieden. Za cias Skyeurope, ked nelietali este z viedne vela rakusakov lietalo z BTS a i teraz vela rakusakov lieta z ryan air - tato spolocnost tu nie je pre slovakov, tolko liniek by slovaci jednej spolocnosti neutiahli-BTS ma svoj radius ako do rakuska, tak madarska, ci CR. Nemyslim si, ze je dovod sa porovnavat s viednou, ale je tu dovod na to, aby BTS vyuzila svoj potencial a nastroje na to ma, len treba zacat konat, tych 60Km veselo ludia precestuju..z prahy ludia cestuju do Mnichova, Berlina, Drazdan, Norimbergu, pretoze nemecke cestovky ponukaju zajazdy za dobre ceny. Len je potrebne mat nastavenu jasnu koncepciu, viziu, obchodnu politiku..a nie rozpravat, ze BTS bude hrat vzdy druhe husle, tak nemusime robit nic, lebo vieden...keby bola vascia spolupraca mesta BA, dopravneho podniku, BTS, statu - tak to letisko moze byt za dva roky niekde inde. Lenze to sa musi chciet a hlavne zapracovat..

23.08.2010 | volim teda som

"narodne linky" je totalna blbost a uz sa to ani nenosi...
btw tak ako austrian zhltol veteskaair, tak lufthansa spapala austrian....
ale s tym letiskom suhlas... npokial sa nenapoji na zeleznicu a mhd (a to priebeznou stanicou a nie hlavovou ako to planuju) tak sa nic nezmeni...
aj tak budem lietat z VIE

26.08.2010 | maronti

Nenosi? ale nosi, nosi...vid spolocnosti okolitych krajin..pozeram sa na veci v sirsich suvilostiach- takze, keby letisko PRG nemalo CSA, tak nema taky vykon ci obrat..aj ked narodnych prepravcov kupuju ine letecke spolocnosti-napr. teraz je na rane LOT, tak stale zostane "doma" vo svojej krajine a bude chciet rozvijat dalej svoje aktivity...to je ten rozdiel, co slovensko nema...pretoze ak aj lufthansa spapala austrian-austrian stale je doma vo viedni a v rakusku..toto pisem, ze SR nema ani prepravcu, ktory by tu bol, mal tradiciu, pripadne by sme ho mohli predat alebo nechat do neho vstupit iny kapital..

15.08.2010 | maronti

Takze bolo celkom spravne zrusit privatizaciu BTS, pretoze dnes by toto letisko fungovalo mozno iba ako zalozne letisko pre vieden v pripade zleho pocasia.

Vstup strategickeho partnera je ovela lepsi napad v pripade letiska BTS (je tam i statna letka), pretoze aj ked stat bude mensivovy vlastnik a bude mat 49% predsa len ako taky vlastnik bude a tlak verejnosti bude musiet byt vypocuty, pretoze v ramci svojho podielu bude musiet plnit urcite zavazky a zvlast teraz ked je postaveny novy terminal (teda jeho prva cast), ktory sa postavil nie preto, aby sme ho zavreli-to by snad nikto na slovensku neprehltol, ale preto aby sme ho zacali naplnat. Na to si da pozor uz predpokladam i tato vlada, pretoze toto by bolo pre minulu vladu argument ako bic a i ja ako praviciar by som im to neodpustil.

Je mi luto toho, ze nikto v mediach sa nepozera na to ako sme zatratili KSC a to by malo byt pre nas vystrahou (postavili tam novy terminal, zrekonstrouvali runway-a predali) ze sa nevytvara tlak na toto letisko, na vedenie..skutocne tam skapal pes a viedni to nevadi. Napr. pozri si stranky www.airportkosice.sk a porovnaj so strankami http://www.viennaai... vidis nieco podobne? co do obsahu? dizajnu? presne takto vyzera dnes kosicke letisko - smutne, velmi smutne - a argument, ze nech nas to netrapi lebo to nejde z nasich dani proste neobstoji.. pricom low cost by sa tam mohol v pripade trefnej linky uzivit..nie je tam ziadna konkurencia, ale za tie poplatky tam nikto nepride..nebudes platit kosiciam viac ako viedni, prahe..