Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Seagle Air bez licencie

08.12.2009, 12:45 | Dominik Orfánus | © 2009 News and Media Holding

Najväčší slovenský charterový dopravca je bez lietadiel

  • Tlačiť
  • 0

Slovenská letecká  spoločnosť Seagle Air pravdepodobne príde o licenciu vykonávať civilnú leteckú dopravu. Podľa hovorcu ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Miroslava Jurikoviča po technickom, bezpečnostnom a finančnom audite v spoločnosti Leteckým úradom začalo ministerstvo správne konanie o odobratí licencie. „Letecký úrad na základe faktov vyhodnotil, že spoločnosť je nespôsobilá ďalej prevádzkovať civilnú leteckú dopravu,“ dodáva. Správne konanie bude podľa neho trvať približne desať dní.

V spoločnosti začal Letecký úrad audit po tom, ako koncom októbra zastavila svoje charterové lety a prestala platiť dodávateľom. Dôvodom bolo nedodržanie zmluvy zo strany talianskeho partnera – SkyOne Italy Airlines, ktorá mala od Seaglu prenajímať tri boeingy s posádkou počas najbližších piatich rokov za celkovo 72 miliónov eur. Taliansky partner si boeingy neprebral a trenčiansky dopravca sa preto mal obrátiť na súd, keďže v zmluve má dohodnutú zmluvnú pokutu 14,4 milióna eur.

Seagle sa však pre nevyužitie lietadiel počas zimnej sezóny dostal do finančnej tiesne, keď neplatil letiskám a ani lízingovým spoločnostiam. M. Jurikovič hovorí, že spoločnosť má dohodu s letiskom o vyrovnaní záväzkov, nemalo by sa teda stať, že účty zostanú nezaplatené. „Bojujeme a chceme fungovať ďalej,“ hovorí generálny riaditeľ aeroliniek Peter Hanák. Dodáva, že spoločnosť momentálne rokuje s investormi. S akými nechcel spresniť, ale ďalší osud Seaglu by mal byť známy už do konca januára. Ak by ministerstvo licenciu predsa len odobralo, je P. Hanák rozhodnutý uchádzať sa o ďalšiu. Tak, aby mohli cez leto znovu podnikať: „Záujem tu je, bolo by škoda to nevyužiť.“

P. Hanák TRENDU potvrdil, že spoločnosť už dnes nemá žiadne lietadlo. „Lízingovky si ich zobrali, ale každý týždeň sa informujú o situácií v spoločnosti, pretože ich chcú a potrebujú umiestniť,“ hovorí. Po letnom krachu SkyEurope Airlines ide už o v poradí druhý prípad existenčných problémov na slovenskom leteckom trhu.

Trenčiansky Seagle sa začal venovať masovejšej preprave v roku 2007, keď kúpil prvý Boeing 737. Túto letnú sezónu ich mali tri a dva airbusy. Dopravca využil najmä voľný priestor na trhu po krachu Slovenských aerolínií. Spoločnosť mala tohto roku za sebou vcelku úspešnú druhú letnú sezónu charterových letov: Týždenne ich robila vyše sto a prepravila celkovo vyše 300-tisíc cestujúcich. Po pôsobení v Česku a Iraku spoločnosť získala väčšinový podiel na dovolenkových letoch z Bratislavy, Košíc, Brna či Prahy. Cez leto lietala do takmer 40 destinácií najmä v južnej Európe a Afrike.

Foto - Flickr.com

  • Tlačiť
  • 0

Tagy letecká doprava, Seagle Air

Diskusia (0 reakcií)