Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Šéf Lidlu skončil, nestotožňoval sa so stratégiou

07.02.2017, 22:04 | ČTK

Nemecký diskontný reťazec Lidl druhýkrát za necelé tri roky vymenil generálneho riaditeľa. 43-ročného Svena Seidela, ktorý sa ujal funkcie generálneho riaditeľa v marci 2014, nahradil Dane Jesper Hojer (38). Dôvodom sú bližšie nešpecifikované rozdielne názory na stratégiu. Uviedla to spoločnosť Schwarz Group, ktorá Lidl vlastní.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Lidl

S. Seidel sa ujal funkcie po tom, ako jeho dlhodobý predchodca Karl-Heinz Holland opustil firmu kvôli „neriešiteľným“, ale nezverejneným rozdielnym pohľadom na budúcu stratégiu. Nemecký mesačník Manager Magazin vlani napísal, že S. Seidel má nezhody s Klausom Gehrigom, ktorý šéfuje od roku 2004 celej skupine Schwarz Group.

Neprehliadnite

Lidl má viac ako 10-tisíc obchodov v 27 krajinách Európy, vrátane Slovenska. Na prelome tohto a budúceho roka plánuje vstup na americký trh.

Lidl a jeho nemecký konkurent Aldi sa stali obrami vďaka predaju prevažne vlastného značkového tovaru v nízkorozpočtových obchodoch s minimom personálu. Oba reťazca však v posledných rokoch na domácom trhu zápasia s problémami, pretože nemeckí spotrebitelia sa presunuli do bežných supermarketov, čo prinútilo diskontné obchody ponúknuť viac značiek a vylepšiť svoje obchody a tiež expandovať do zahraničia.

Tržby Lidlu za fiškálny rok do konca marca 2015 vzrástli o 9,5 percenta na 64,6 miliardy eur. Firmu vlastní najbohatší Nemec, Dieter Schwarz, syn zakladateľa spoločnosti Josefa Schwarza. Do skupiny Schwarz patrí takisto reťazec supermarketov Kaufland, napísali agentúry DPA a Reuters.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Lidl

Diskusia (0 reakcií)