Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Slovenský McDonald's ryžuje, mal najlepší rok od príchodu na trh

24.01.2017, 16:44 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

Hrubé tržby tridsiatky slovenských prevádzok siete rýchleho občerstvenia McDonald's vlani stúpli medziročne o 3,8 milióna eur na 66,4 milióna eur. Údaj o hospodárskom výsledku fastfoodový reťazec tradične nezverejnil. Tvrdí však, že minulý rok bol preň najúspešnejší od príchodu na slovenský trh v roku 1995.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Tagy

McDonald's

„Hospodárske výsledky za rok 2016 naznačujú, že zákazníci sú spokojní a do McDonald's sa radi vracajú,“ hovorí Tomáš Rogacz, generálny riaditeľ McDonal's pre Česko a Slovensko, ktorý túto pozíciu zastáva od augusta 2014.

K rekordným vlaňajším tržbám reťazca na Slovensku prispel nárast počtu obslúžených zákazníkov o 4,7 percenta (za rok 2015 to bolo o 5,7 percenta). Presné číslo McDonald's neuviedol, podľa informácií TREND.sk ich bolo viac ako 18 miliónov.

Neprehliadnite

McDonald's zotrváva od záveru roka 2014 na počet 30 reštaurácií (22 z nich je rozšírených o kaviarenský koncept McCafé) v tucte slovenských miest. Takmer polovica, 14 prevádzok sa nachádza v Bratislave. Samotná spoločnosť vlastní dvadsať reštaurácií, zvyšnú desiatku prevádzkujú franchisingoví partneri.

Americká sieť zamestnáva na Slovensku viac ako 1 700 ľudí. Koncom minulého roka zvyšovala platy priemerne o desať percent. Týkalo sa to zamestnancov, ktorí v tom čase pracovali v reštauráciách dlhšie ako tri mesiace. Nových pracovníkov spoločnosť stále hľadá, aktuálne aj prostredníctvom bilbordov a ďalších reklamných formátov. 

Firma tvrdí, že po zvýšení miezd ponúka mesačný zárobok vyšší v priemere o vyše sto eur v porovnaní s priemerom v gastro odvetví. Pri prijímaní nových zamestnancov ponúka nástupnú mzdu na úrovni 800 eur v hrubom.

V susednom Česku McDonald's vlani zvýšil hrubé tržby o 4,7 percenta na 4,6 miliardy českých korún (zhruba 170 miliónov eur). Pri celkovom počte 95 prevádzok pripadol na jednu reštauráciu obrat približne 1,8 milióna eur.

Výkonnosť počtom zhruba tretinovej slovenskej siete je vyššia, hrubé tržby na prevádzku prevyšujú 2,2 milióna eur. V Česku majú franchisingoví partneri pod palcom až tri štvrtiny reštaurácií McDonald's.

Za nárastom českého biznisu McDonald's je podľa agentúry ČTK väčší počet predaných klasických hamburgerov a tiež rastúci záujem o raňajkový sortiment. Na Slovensku sa podľa T. Rogacza tešili popularite všetky tri novinky v segmente prémiových burgrov, ktoré sieť vlani uviedla v rámci sezónnej ponuky.

McDonald's začal podnikať v Česku ešte za spoločného štátu v roku 1992, keď otvoril prvú prevádzku v Prahe. U západných susedov zamestnáva viac ako päťtisíc ľudí. Na Slovensko sieť dorazila v roku 1995, štartovala reštauráciou v Banskej Bystrici. Celkovo má McDonald's vyše 36-tisíc prevádzok vo viac ako stovke krajín sveta.

Slovenský McDonald's v číslach
Rok Tržby Zmena v % Počet zamestnancov Počet prevádzok
2010 47 915 1 947 23
2011 53 250 11,13 2 001 27
2012 56 929 6,91 2 172 29
2013 57 930 1,76 2 225 29
2014 59 568 2,83 2 130 30
2015 62 604 5,10 1 750 30
2016 66 395 6,06 1 729 30
Pozn.: Tržby sú v tisíckach eur
Prameň: McDonald's
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Tagy McDonald's