Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Štátne lesy zmäkli. Mnohé prešľapy odhalené NKÚ uznali a sľubujú nápravy

24.05.2019, 12:01 | Ivan Haluza | © 2019 News and Media Holding

Keď minulý týždeň Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) zverejnil prešľapy štátnych Lesov SR proti hospodárnemu nakladaniu so zverených majetkom, tie sa spolu s ministerstvom pôdohospodárstva na čele s Gabrielou Matečnou (SNS) najskôr ohradili, že v záveroch úradu vidia faktické nezrovnalosti a mnohé veci si s ním ešte musia vysvetliť. Teraz však rétoriku menia. V dnešnej širšej reakcii na kontrolu totiž viaceré výčitky NKÚ, na ktoré už dlhšie upozorňoval aj TREND a iné média, uznali a chcú zjednať nápravu.

  • Tlačiť
  • 1

Zastavajú napríklad dočerpanie peňazí na vlastnú pozitívnu mediálnu kampaň. Sľúbili aj to, že s NKÚ budú spolupracovať na podrobnom prešetrení objednávky protipožiarnych kamier ešte z čias šéfovania ministra Ľubomíra Jahnátka.

V iných sporných otázkach si však Lesy SR trvajú na svojom. Stále odmietajú napríklad výčitku úradu o niektorých podhodnotených predajoch dreva.

Mediálnu kampaň pozastavili

Mediálnu kampaň na vytváranie pozitívneho obrazu podniku v očiach verejnosti za jeden a pol milióna eur Lesy SR zastavujú potom, čo úrad skonštatoval, že pri nej absentujú akékoľvek merateľné ukazovatele reálneho prínosu.

„Štátny podnik po zisteniach o ťažkej merateľnosti prínosov z vlastného podnetu financovanie kampane zastavil, takže nedošlo k vyčerpaniu predmetu zmluvy,“ informuje štátny podnik. Kampaň prerušili zhruba v strede. Nedávno ministerstvo pôdohospodárstva TRENDU spresnilo, že zatiaľ je z kampane využitých asi 700-tisíc eur.

Neprehliadnite

Donedávna pritom podnik aj rezortu kampaň obhajovali. A to napriek tomu, že ju nevyužili iba na pozitívne informovanie o tom, ako sa starajú o lesy, či aký význam majú lesy pre komplexnú krajinotvorbu.

Minimálne v jednom prípade využili kampaň aj na to, aby sa v jednej kauze s príliš lacným posúvaním poľovných revírov do rúk privátnych združení bránili nie úplne korektnými argumentmi.

Aj po zastavení kampane sú však Lesy SR presvedčené, že pri inom nastavení by podobná kampaň mohla mať pozitívny význam. „Podobné kampane predstavuje vhodný nástroj na prezentáciu práce a činnosti celého podniku, no je potrebné precíznejšie nastavenie ich cieľov,“ píše aktuálne podnik.

Kamery sa prešetria

Ďalším kontroverzným tendrom podniku je objednávka protipožiarnych kamier zo záveru jednofarebnej vlády strany Smer-SD za 23 miliónov eur. Médiá i niektorí bývalí i súčasní zamestnanci Lesov SR už dlhšie objednávku považujú za predraženú.

Terajšie vedenie podniku len pred pár týždňami pre TREND kamery opisovalo iba tým, ako pomáhajú pri odhaľovaní požiarov. O tom či boli nakúpené výhodne sa baviť nechcelo s tým, že na preverenie tejto skutočnosti sú tu iné štátne orgány.

Teraz je už ich pohľad iný.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Lesy SR, ministerstvo pôdohospodárstva, NKÚ