Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Stratovú fabriku, ktorú opustili koncerny, Slovák vylepšil. Zisk však prikrášlil

14.06.2019, 10:00 | Ivan Haluza | © 2019 News and Media Holding

Jogurty pod značkou Zvolenský patria k najsilnejším značkám jogurtov na domácom trhu. Menej známe je to, že ich producent Zvolenská mliekareň bola dlhé obdobie, keď ju vlastnili dve veľké mená svetového mliekarenstva, vo vysokých stratách. V rokoch 2009 až 2017 si pod krídlami francúzskeho Senoble a amerického Schreibera pripísala sumárnu stratu vyše dvadsať miliónov eur. Nad udržaním mliekarne a jej jogurtov pri živote viseli ešte k záveru predvlaňajška veľké otázniky.

  • Tlačiť
  • 0

Práve vtedy ju Schreiber opustil a predal jej dlhoročnému manažérovi, Topoľčancovi Jurajovi Bladovi. Podnik tak stratil krytie finančne silných koncernov.

Nedávno zverejnené vlaňajšie výsledky Zvolenskej mliekarne ukazujú, že nový lokálny vlastník ju nielenže drží pri živote, ale dokonca vylepšuje. Pravdou je aj to, že zásadne lepšie výsledky mliekarne sú predsa len trochu prifarbené jednou mimoriadnou účtovnou položkou.

Prvý letmý pohľad do účtovníctva Zvolenskej mliekarne ukazuje, že J. Bladovi sa podaril husársky kúsok. Za prvý rok, čo podnik vlastní a sám manažuje, ho posunul z predminuloročnej straty po americkej firme Schreiber vo výške päť a pol milióna eur do zisku vyše 1,2 milióna eur. 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)