Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tento rok bude automobilový priemysel prechádzať veľkými zmenami. Toyota je však pripravená

18.02.2020, 00:05 | PR

Inzercia | Rok 2020 odštartuje obrovské zmeny v automobilovom priemysle v celej Európe. Splnenie emisných limitov CO₂ bude pre mnohé značky predstavovať veľké problémy.

  • Tlačiť

Aby sa jednotlivé značky priblížili k splneniu hranice 95g CO₂ a vyhli sa obrovským pokutám budú musieť v najbližších rokoch uvádzať vozidlá s alternatívnymi pohonmi vrátane elektromobilov. Na tie však nie je Slovenský trh zďaleka pripravený, kapacita batérií pre väčšinu zákazníkov nezabezpečuje potrebný dojazd, infraštruktúra nabíjacích staníc je nedostatočná a samotná cena elektromobilov je stále vysoká. V celej Európe predstavuje predaj elektromobilov len 1,5%.

Očakáva sa, že v roku 2020 dôjde k preskupeniu poradia značiek v jednotlivých segmentoch, výraznému obmedzeniu ponuky motorov či dokonca modelov. Značky budú mať problémy s dodržaním dodacích termínov či so zachovaním ziskovosti, čo s veľkou pravdepodobnosťou bude viesť k zdražovaniu vozidiel.

Zdroj: Toyota Central Europe – Slovakia

Reálnym riešením pre väčšinu zákazníkov je v súčasnej dobe hybridná technológia, v ktorej je značka Toyota jednoznačným lídrom a má s ňou reálne najviac skúseností. Značka Toyota vsadila na hybridnú kartu už pred viac ako dvadsiatimi rokmi a teraz sa ukazuje že to bola správna voľba. Už štvrtá generácia hybridných vozidiel má účinnosť až 80% jazdy v meste na elektrický pohon a to všetko bez nutnosti nabíjania či akéhokoľvek obmedzovania sa.

Zdroj: Toyota Central Europe – Slovakia

Toyota na Slovensku:

V roku 2019 dosiahla Toyota u nás trhový podiel 5,1% a pokračuje tak v každoročnom raste značky na Slovenskom trhu, ktorý sa začal v roku 2015. V porovnaní s rokom 2015 sú predaje Toyoty viac ako dvojnásobné: 2 579 ks v roku 2015 verzus 5 624 ks v roku 2019. Z pohľadu poradia značiek to predstavuje posun zo 14. pozície z roku 2015 na pozíciu číslo 7 v roku 2019.

V roku 2019 Toyota rozšírila svoju dílerskú sieť o dvoch nových autorizovaných partnerov - spoločnosť A.A.S s.r.o. v Prievidzi a pribudol aj tretí autorizovaný partner v Bratislave - spoločnosť Todos s.r.o., so sídlom v Lamači. V príprave je otvorenie ďalších predajných a servisných miest v mestách Dunajská Streda a v Košiciach.

Aj v januári 2020 Toyota s úspechmi pokračuje. S počtom predaných vozidiel 478 dosiahla 6,57 % trhového podielu a umiestnila sa na 4. priečke. Značka Toyota má ambíciu na Slovensku predať v roku 2020 viac ako 6 500 vozidiel a dostať sa do prvej päťky v poradí značiek na Slovensku. „Dôležitou udalosťou v roku 2020 bude uvedenie novej značky Toyota Professional pod ktorou budeme zastrešovať všetky aktivity spojené s úžitkovými vozidlami značky Toyota“, povedal Milan Kočka, Country General Manager spoločnosti Toyota Central Europe – Slovakia.

Zdroj: Toyota Central Europe – Slovakia

  • Tlačiť

Tagy PR články