Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Terno chce otvárať nové obchody už len pod značkou Kraj

02.03.2018, 16:19 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Otvorením prvého supermarketu Kraj štartuje skupina Terno expanziu nového konceptu. Preklopí naň časť existujúcej siete predajní Terno, otvárať bude tiež úplne nové obchody. Ďalšie prevádzky pod značkou Terno by už nemali pribúdať. O detailoch nového konceptu Kraj a ďalších plánoch Terna hovorí výkonná riaditeľka spoločnosti Zuzana Cseriová.

  • Tlačiť
  • 0

Koncept predajní Kraj ste pripravovali viac ako rok. Prečo ste s ním prišli?

Spravili sme si detailný prieskum, čo očakáva slovenský zákazník a ktoré zákaznícke skupiny vôbec nie sú podchytené. Vyšlo nám, že musíme pripraviť samostatný koncept. Veľká väčšina našich predajní je malého formátu na rýchly pohodlný nákup, bývalé Moje Samošky. Keď sme chceli pripraviť naozaj kvalitný koncept, vedeli sme, že musí byť komplexný a na väčšej ploche.

Onedlho budete otvárať druhú predajňu Kraj v Petržalke. Máte už presný termín?

Začiatkom apríla, po Veľkej noci.

Bude v niečom iná, alebo pôjde o kópiu prvej prevádzky v Devínskej Novej Vsi?

Bude sa líšiť iba priestorovými prvkami podľa dispozičných riešení. Koncept je postavený tak, aby sme ho mohli rolovať aj na menšie predajne. Aby mohli byť implementované základné dizajnové prvky. Veľké zmeny nebudú, skôr rozdiely v sortimente menších predajní, ktoré sú špecifické lokalitou. V biznis centre potrebujeme rozšíriť zdravý sortiment, bio výrobky, rýchle občerstvenie. Na sídliskách zasa treba v ponuke viac mäsa.

Neprehliadnite

Aké plány máte s Krajom? Budete pokračovať najmä v prerábaní obchodov, ktoré fungujú pod značkou Terno, alebo sa sústredíte na otváranie úplne nových predajní?

Cieľom je stabilizovať sieť Terno, revitalizovať to, čo máme. Predajne s dobrou lokalitou a kúpnou silou budeme preklápať pod Kraj, menšie večierkové zostanú pod značku Terno. Druhá línia je otváranie nových predajní, pretože chceme expandovať. Tento rok budú úplne nové predajne Kraj na Trnavskom mýte, kde sa odhaduje otvorenie v júli, a druhá na jeseň v lokalite Nitra-Zobor, kde pôjde o supermarketový formát s plochou 300 štvorcových metrov.

Predajňa Kraj patrí do skupiny TernoZdroj: Milan David

Kedy a kde pribudnú ďalšie predajne?

Ďalšia expanzia je v príprave. Riešime celé Slovensko, postupne by sme chceli podchytiť celý trh.

Budete otvárať nové predajne už len pod značkou Kraj alebo aj pod brandom Terno?

Nové Terná by už nemali pribúdať.

V Kraji posilňujete prítomnosť slovenských potravín. Aké majú zastúpenie v sortimente?

Od slovenských výrobcov pochádza viac ako polovica bežného sortimentu. Nechcem, aby sme tento koncept postavili do roviny, že je to postavené na malých regionálnych dodávateľoch. Nie. Kostra bola vybudovaná z veľkých slovenských výrobcov, či je to Rajo, Tatrakon, Novofruct a potom sme zaraďovali to, čo nemáme na Slovensku, z dovozu. Potrebujeme mať aj silné svetové značky, ktoré zákazník vyhľadáva. Nadstavba sú malí regionáli. Nie každý je ochotný priplatiť si za vyššiu kvalitu, ale táto časť zákazníkov rastie. V Bratislave to veľmi cítiť.

Ako vyzerá Kraj cenovo v porovnaní s konkurenciou?

Máme bežné supermarketové ceny, nepozicionujeme sa do prémiového segmentu. Potrebujeme si udržať zákazníkov, ktorých sme mali.

Aké sú ceny v Kraji v porovnaní s predajňami Terno?

Cenové rozpätie je širšie, lebo sme išli viac do prémiového segmentu. Zdôrazňujeme tri piliere – bežné potraviny, regionálne a zdravé výrobky. Pri bežných sa cenová politika vôbec nemení. Drahšie môžu pôsobiť regionálne výrobky.

Predajňa Kraj patrí do skupiny TernoZdroj: Milan David

Na bilbordoch k náborovej kampani pre Kraj ponúkate garantovaný plat do 1 300 eur. Čo to presne znamená?

Mzda závisí od pozície. Platové relácie na pozícii dokladač tovaru sú iné, ako v obsluhovanom úseku na pozícii mäsiar alebo pekár, kde sa vyžaduje vyššia kvalifikácia. Garantované znamená, že mzda sa bude automaticky zvyšovať v druhom i v treťom roku.

Na akej pozícii môže človek dostať najvyšší plat 1 300 eur?

V obsluhovanom úseku, na pozícii mäsiar. Mäsiari sa hľadajú ťažko. Musia byť profíci a nie je ich veľa. Sú to bežné pozície, nehovorím o vedúcich a zástupcoch vedúcich.

Aké máte reakcie na náborovú kampaň?

Určite sa nám prihlasovalo viac ľudí ako do Terna. V Devínskej Novej Vsi je veľký problém s personálom, ľuďom sa nechce dochádzať za prácou. V Petržalke a v meste sa nám hľadá personál ľahšie.

Koľko zamestnancov je v prvej predajni Kraj?

Okolo šesťdesiat, pôvodné Terno ich malo o niečo menej. Chceme ponúkať pozitívnu zákaznícku skúsenosť, ktorá tu nie vždy bola, takže sme museli zvýšiť počet zamestnancov.

Koľko ľudí prešlo do Kraja z pôvodného Terna?

Väčšina ľudí pokračuje. Chýbali nám kvalifikované pozície, ako je mäsiar, tých sme dopĺňali úplne, podobne aj vlastnú pekáreň. Máme tiež nových vedúcich.

Predajňa Kraj patrí do skupiny TernoZdroj: Milan David

Akú investíciu si zatiaľ vyžiadal koncept Kraj?

Keď berieme do úvahy predajňu v Devínskej Novej Vsi, bolo to jeden a pol milióna eur.

Ako máte vo firme podelené úlohy s generálnym riaditeľom Stanislavom Čajkom?

Pán Čajka zastrešuje celú spoločnosť. Má na starosti v prvom rade predaj, expanziu a technické oddelenie. Ja zodpovedám za nákup, marketing a oddelenie kvality a hygieny. Nastavujem skôr koncepčnú a procesnú časť, kým pán Čajka realizačnú časť. Takto to máme podelené aj pri projektoch prestavby. Tretí v tíme je finančný riaditeľ, ktorý zastrešuje financie a IT.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Kraj, supermarket, Terno

Diskusia (0 reakcií)