Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Terno vstúpilo do spolku s Tescom, Lidlom či Kauflandom

13.04.2018, 14:31 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Skupina Terno sa stala v poradí siedmym členom odvetvového združenia Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO). Organizácia doposiaľ pozostávala len zo šiestich veľkých obchodných reťazcov, ktoré majú výlučne zahraničných vlastníkov. Terno je medzi nimi prvou slovenskou obchodnou sieťou.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Terno

Združenie SAMO vzniklo v roku 2014 najprv ako pracovná skupina pri Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komore, o rok neskôr sa transformovala na samostatnú organizáciu. K jej zakladajúcim členom patria Tesco, Lidl, Kaufland, Metro a Billa. V septembri 2016 sa k nim pridal nemecký reťazec drogérií dm drogerie markt.

„Vstup prvého zástupcu slovenských obchodníkov medzi našich členov vnímame ako signál, že na maloobchodnom trhu je veľká potreba spájania síl pri jeho rozvoji a pri zastupovaní záujmov obchodníkov aj spotrebiteľov,“ hovorí predsedníčka SAMO Katarína Fašiangová.

Dvojité členstvo

Aj po vstupe do SAMO zostáva Terno formálne súčasťou tradičnej organizácie obchodníkov, Zväzu obchodu. „Považujeme ich za nášho člena, no oni sa k tomu aktívne nehlásia,“ hovorí pre TREND.sk prezident Zväzu obchodu a podpredseda predstavenstva spotrebného družstva Coop Jednota Slovensko Martin Katriak.

Stanislav Čajka - bývalý šéf Lidla a súčasný generálny riaditeľ TernaZdroj: Maňo Štrauch

SAMO získava v Terne nového člena, no aj staronovú tvár. Generálny riaditeľ Terna Stanislav Čajka v ňom už totiž pôsobil v období, keď stál na čele slovenského Lidla, z ktorého odišiel v lete 2016. „Veríme, že vstup do SAMO bude vzájomne prospešný. Medzi naše očakávania patrí ľahšia dostupnosť informácií a spolupráca v legislatívnej oblasti,“ konštatuje S. Čajka.

Neprehliadnite

Slovenská aliancia moderného obchodu po akvizícii Terna reprezentuje sedem obchodných reťazcov, ktoré zamestnávajú spolu takmer 30-tisíc ľudí v 726 maloobchodných a šiestich veľkoobchodných prevádzkach.

Pod patronátom J&T

Novým členom aliancie obchodníkov sa formálne stáva eseročka Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť obchodov Terno, Moja Samoška či Hypernova (od budúceho týždňa už len jedna predajňa v Považskej Bystrici). Najnovšie rozvíja tiež nový koncept Kraj, s ktorým chce rozbehnúť celoplošnú expanziu a stavať na ňom v budúcnosti.

Supermarket Kraj v Petržalskej tržniciZdroj: Miroslava Spodniaková

V súčasnosti skupina Terno zastrešuje zhruba stovku predajní, gro sa nachádza v Bratislave a blízkom okolí. V novom koncepte Kraj, založenom na silnejšom zastúpení slovenských, regionálnych a zdravých produktov, prevádzkuje zatiaľ dve predajne v Devínskej Novej Vsi a Petržalke, ktoré vznikli po rekonštrukcii priestorov pôvodného supermarketu Terno.

Terno je nástupcom bratislavskej vetvy Coop Jednoty, ktorá sa v minulosti odtrhla od celoslovenskej siete spotrebných družstiev. V roku 2013 prešla do rúk finančníka Michala Holíka blízkeho skupine J&T, ktorý spojil sily s ľuďmi zo siete samoobslúh Moja Samoška. Spoločne potom rozšírili portfólio o hypermarkety Hypernova. Začiatkom roka 2016 aktivity Terna prebrala spoločnosť Sandberg Capital expartnera J&T Martina Fedora.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Terno

Diskusia (0 reakcií)