Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Britské Tesco zvýšilo ceny vyše tisíc produktov. Viní za to tlaky aj Lidl

24.07.2019, 07:00 | Adrián Berecz | © 2019 News and Media Holding

Za posledné dva júlové týždne najväčší britský reťazec supermarketov Tesco zvýšil cenu viac ako tisíc položiek vo svojich obchodoch. Spoločnosť zdvihla ceny v priemere o jedenásť percent.

  • Tlačiť
  • 8

Tesco tvrdí, že zvyšovanie cien produktov každodennej spotreby odďaľovalo tak dlho, ako sa len dalo. Stúpli ceny mliečnych výrobkov, cestovín, dovážaného ovocia, nealkoholických nápojov, vín, džemov či sladkostí. Najvyšší zaznamenaný nárast na jednu položku dosiahol až 152 percent.

„V posledných mesiacoch sa tlak na náklady neustále zvyšoval a ovplyvňoval trh,“ uviedla spoločnosť s tým, že aj napriek snahe ochrániť zákazníkov musel reťazec tieto tlaky premietnuť do ceny niektorých výrobkov. Reťazec však poukazuje aj na to, že za posledné týždne znížil ceny na vyše sto produktoch.

Zároveň spoločnosť dodáva, že v rámci najväčšej štvorky britských supermarketov – Asda, Sainsbury, Morrisons – si zachováva konkurencieschopnosť, uvádza portál BBC.

Lidl aj libra

Hoci pre supermarkety je stúpanie a klesanie cien každodennou rutinou, veľkosť a rozsah aktuálnych zmien v Tescu sú obzvlášť vysoké, poukazuje portál MyLondon. Zdražovanie výnimočne postihlo aj produkty vlastnej značky spoločnosti, ktoré sú obvykle cenovo stabilnejšie.

Neprehliadnite

Všetky obchody sa vyrovnávajú so zvýšenými nákladmi na tovar, napríklad na zemiaky, bravčové mäso či sušené mlieko. Tlak na britské reťazce tiež vyvíjajú diskontné reťazce Lidl a Aldi či slabá libra. Pokles jej hodnoty spôsobil, že dovážaný tovar je drahší.

Medzi potrebou byť konkurencieschopný a potrebou zvyšovania marží stále existuje tenká hranica a veľké napätie.

Vyššia mzda

Tesco si v septembri tohto roka zaumienilo zvýšiť minimálnu hodinovú mzdu svojim zamestnancom v obchodoch a skladoch na

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 8

Tagy maloobchod, Tesco, Veľká Británia