Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tescu sa podarilo predĺžiť životnosť ovocia a zeleniny o dva dni

23.10.2015, 10:32 | Adrián Berecz | © 2015 News and Media Holding

Britský maloobchodný reťazec Tesco prišiel na to, ako udržať ovocie a zeleninu v predajniach dlhšie čerstvé. Neskrývajú sa za tým chemikálie, ale zmeny v dodávateľskom systéme spoločnosti.

  • Tlačiť
  • 0

Pomaranče, citróny, rajčiny či papriky zotrvajú na pultoch supermarketov o dva dni dlhšie ako doposiaľ. Podľa informácií sa Tesco rozhodlo odstrániť v rámci vlastného dodávateľského reťazca balenie potravín.

Vďaka tomu spoločnosť dokáže urýchliť prepravu potravín od dodávateľa do obchodov a znížiť čas, ktorý musia potraviny stráviť na cestách. Ušetrený čas sa odzrkadlí v dlhšej životnosti potravín na pultoch.

Podobne Tesco používa aj nové obaly na hovädzinu a jahňacinu, ktoré zvýšia trvanlivosť mäsa o päť dní, dodáva britský portál The Guardian.

Dlhšia životnosť, menej potravinového odpadu

Iniciatíva spoločnosti vychádza z rastúceho tlaku, ktorý sa vyvíja na supermarkety, aby zabraňovali zbytočnému plytvaniu potravín. Samotné Tesco priznalo, že v ostatných rokoch skončilo v odpade viac ako 55-tisíc ton potravín. Z tohto množstva bolo 30-tisíc ton potravín stále jedlých.

Podľa správy britského vládneho orgánu Wrap (Waste and Resources Reduction Action Programme) sa predĺžením životnosti potraviny o jeden deň zachráni približne 250-tisíc ton potravinového odpadu ročne. Z pohľadu financií to pre britských zákazníkov a supermarkety predstavuje ročnú úsporu 500 miliónov libier.

V rámci EÚ sa do koša ročne vyhodí 89 miliónov ton stále konzumovateľných potravín. Niektoré supermarkety sa snažia riešiť problém tým, že potraviny s prekročeným dátumom minimálnej spotreby venujú na charitatívne účely alebo ako krmivo pre zvieratá. Mnohým sa to však z finančných, daňových a logistických dôvodov neoplatí a lacnejšie je potraviny jednoducho vyhodiť.

Relatívne drastické riešenie priniesli francúzski politici. Supermarkety vo Francúzsku budú mať od júla 2016 zákonom stanovenú povinnosť nepredané jedlo venovať charite, farmám pre zvieratá, na kompostovanie alebo využitie v energetike. V opačnom prípade bude obchodom s predajnou plochou nad 400 štvorcových metrov hroziť 75-tisícová pokuta alebo dvojročné väzenie.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy logistika, ovocie, potraviny, Tesco, zelenina

Diskusia (0 reakcií)