Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tisíc kaviarní nestačí. Starbucks na najväčšom trhu v Európe chladne

10.07.2019, 12:00 | Adrián Berecz | © 2019 News and Media Holding

Najznámejší americký kaviarenský reťazec Starbucks nedávno oznámil, že napriek rastúcim tržbám dosiahol vo Veľkej Británii stratu. Za stav, ktorý sa naposledy stal v roku 2013, viní vysoké náklady aj politickú neistotu.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Starbucks

Na konci hospodárskeho roka (september 2018) reťazec vykázal stratu 17,2 milióna libier pred zdanením. V predchádzajúcom roku pritom firma dosiahla zisk 4,5 milióna libier. Ide vôbec o prvú ročnú stratu firmy na najdôležitejšom európskom trhu za posledných päť rokov, pripomína portál Capital.

Daňová kontrola

Hoci tržby reťazca vzrástli o približne štyri percentá na vyše 387 miliónov libier, finančnú bilanciu firmy ovplyvnil prudký nárast nákladov súvisiacich s distribúciou, mzdami zamestnancov, investíciami do kvalitnejších surovín či jednorazovými poplatkami z uzavretých neziskových obchodov.

Starbucks sa tiež sťažuje na veľmi náročné obchodné podmienky, vysoké nájomné v budovách, kde prevádzkuje pobočky, globálnu maloobchodnú krízu, všeobecne nízku dôveru spotrebiteľov a na ich zmeny nákupného správania, prechod do online sféry ako aj na politickú neistotu ohľadom brexitu, ktorá podporuje negatívny tlak v celom regióne.

Neprehliadnite

Starbucks sa v posledných rokoch dostal aj pod daňový drobnohľad po tom, čo sa v roku 2012 zistilo, že londýnske sídlo reťazca za 14 rokov odviedlo na daniach len 8,6 milióna libier. Len za rok 2018 musel Starbucks v regióne na daniach odviesť štyri milióny libier, zdôrazňuje The Guardian s tým, že okolo týchto daní stále existujú určité pochybnosti, okrem iného aj v súvislosti s prevodmi peňazí medzi americkým a európskym sídlom spoločnosti.

Nestlé, Uber Eats a menšie formáty

Ako vysvetlil Martin Brok, prezident Starbucksu za Európu, Blízky východ a Afriku, pozornosť plánuje obrátiť na kaviarne menšieho

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Starbucks

Diskusia (0 reakcií)