Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prvá carsharingová firma v Bratislave. Kto nepoužíva vlastné auto, požičia ho

17.03.2018 | Jozef Tvardzík

Diskusia (30 reakcií) Pravidlá diskusie

17.03.2018 | Cenek

Cize ak tomu rozumiem spravne, tak si beru 35%, aj ked teda 10% je vraj poistovna. Avsak auto zakonne poistenie ma, a prerezane sedacky nezaplatia. Aha. Cize 10% je haluz. Poplatok 10%. A marza 15%.
No a ja mam pozicat auto niekomu, o kom nic neviem, a tento pan mi za to ma rucit. Alebo si mam pozicat auto o ktorom netusim v akom je stave za viac penazi ako v renomovanej pozicovni, kde maju auta najazd par tisic kilometrov. Tu dostanem nieco s kludne 200.000km.
Priznavam sa, ze som nepochopil, preco by som bol partnerom alebo zakaznikom.....
naviac ma otec ucil, ze zena, auto a holiaci strojcek sa nepoziciavaju.
Auto jazdi denne hodinu. No tak schvalne, kolko jazdite na zene.... to sa ju oplati prenajat?! ;)

17.03.2018 | sunkaster1

akoze preco? lebo v autopozicovniach casto nemaju take auto ako ty chces, byva tam naval a musis dlho cakat... :-)

tak to je dost infantilna argumentacia..

17.03.2018 | Cenek

Ked som chcel auto z pozicovne, radi mi ho fesaci priniesli. V BA su vsetky velke celosvetove siete. Nikdy som tam naval nevidel, a nedokazem si predstavit, ze by nemali co chcem. Teda ak prave nechcem 10rocny vrak s 200.000km na tachometri. Na to je tento carrivederci. Pls napiste niekto kto ste ich skusil/by ste ich skusil. Hovadsky ma zaujima preco by ste to robili.

18.03.2018 | martin33

Ja osobne pouzivam auto tak 1x-2x do tyzdna a rocne najazdim menej ako 5000 km a mal by som byt teda potencialnym zakaznikom tejto sluzby.
V skutocnosti o takuto sluzbu nemam zaujem:
A) Je rovnaka az drahsia ako autopozicovna, ak by som auto nevlastnil, radsej vyuzijem autopozicovnu, kde mam zaruku, ze dostanem prakticky nove auto.
B) Vyhodou vlastneho auta je to, ze nemusim "riesit" drobne skrabance a pod. ( vcera to "schytal" hlinikovy disk pri parkovani pri obrubniku).

17.03.2018 | kubass

Kym nebude cena rozoznatelne nizsia ako v autopozicovni tak tato sluzba nema nadej. A zazil som pocas letnej sezony ze nebolo auto v ziadnej pozicovni takze to je najvacsia sanca ako nalakat ludi. Ostatne si skontroluju ludia Sami - verim ze tam budu vsetky info AJ s foto a kazdy SA moze rozhodnut tak ako pri Airbnb - mas krasne byty/izby ktore stoja pomerne rovnako ako hotel alebo tie ostatne ktore su za super ceny. Ale zacat mali s akciovou cenou any ste si ten atom nalakali.

18.03.2018 | Cenek

To co popisujes je nejake letovisko pri mori, alebo hovoris vazne, ze v BA nebolo auto v ziadnej pozicovni?

18.03.2018 | kubass

Seriozne v BA v Juli skus pozicat auto na tyzden alebo 10 dni. Nieco do 40 E/den.

18.03.2018 | peter.hornik

uplne v pohode, prides do Avisu a odides s autom.

18.03.2018 | Cenek

Mozeme to skusit, ale osobne neverim, ze auta nebudu. Ak ma Avis nejaku triedu komplet vybookovanu, vzdy (a na kazdom kontinente) mi ponukli free upgrade.

18.03.2018 | Brunteles

Aby sme iba,nehanili, niekde musel začať. Uvidíme o rok, dva.

18.03.2018 | martin33

"...alebo majú bežné auto a chcú si splniť nejaký sen – takých áut zatiaľ veľa nemáme."

Obavam sa, ze majitelov Ferrari do tejto sluzby nedostanu.

18.03.2018 | peter.hornik

tak ja ti nevim Karle...

Vyhoda biznisu autopozicovni je, ze maju mnozstvo aut, jasne podmienky, zvacsa nove auta lebo ich tocia na zaklade velkych zmluv so znackami alebo importermi... Takze eliminuju zo svojej podstaty 99 percent problematickych veci, co sa tento pan snazil vysvetlit v rozhovore o svojom biznise.

Carsharing ma zmysel - ak firma prevadzkuje flotilu vlastnych aut a ma k tomu urobene jasne a jednoduche pravidla, ako si auto pozicat - mobilna appka, uctovanie za hodiny, parkovanie a prevzatie bez ucasti inej osoby hocikedy.

Toto je jasny OK biznis. Taketo sprostredkovanie zdielania prinasa viac problemov, ako uzitku - ak zdielate svoje auto ako osoba, jediny vysledok je, ze mate tonu starosti, znicene auto po X mesiacoch a co z toho? zarobok ziadny alebo minimalny. To rovno to auto mat nemusite a zavolate si Uber kedy potrebujete / zbehnete si pre auto do Avisu na dovolenku:)

18.03.2018 | Cenek

Pri cene Uberu v ramci mesta par eur si myslim, ze to je vyrazne jednoduchsie, transparentnejsie a lacnejsie ako tento ponuknuty mackopes. Pride mi to proste cele utopisticke.

18.03.2018 | gejza77

ďaľší darmožráč na spôsob gastrolístkov .... vsuniem sa medzi dva logické články a snažím sa získať odmenu za NIČ

18.03.2018 | shaggy

A povedz nám, o čo je väčší darmožráč, než ty, ktorý neprinášaš nič a ešte aj žiješ z našich peňazí?
Gastrolístky sú nanútené rovnakými makro-social-inžiniermi, ako si ty. Tento ponúka dobrovoľnú službu - buď použi, alebo nechaj tak.

18.03.2018 | bluehen

Vsade vo svete sa auta takto sharuju, aj so vsetkymi rizikami pre obe strany, podivne je ze o tento trh nezakopla ziadna zabehnutejsia firma a tu hviezdou dna je chlap co zbuchal appku na kolene a predava k tomu poistky.

18.03.2018 | Cenek

No, lebo je to haluz. Na byte (airbnb) vidis odtrhnuty kohutik v kupelni hned a je mala sanca, ze by niekto odtrhol vodovodny rozvod v stene. Na aute vidis akurat karoseriu, zvysok je skryty. Preto toto vyhodnocujem rizikovo aj ako zakaznik aj ako prenajimatel. Osobne si tiez myslim, ze toto je biznis s positkami (pretoze 10%tne poistenie z ceny je podla mna totalna haluz. Real je 1-2-3.) Ale ako pise Shaggy, je mozne, ze si to klientov najde. Potom nejakeho poprosim, aby mi vysvetlil preco do toho siel, lebo mne to unika.

19.03.2018 | bluehen

Tento je dobry - cize cely zapadny svet je haluz (desatrocia) a slovikia je lietadlo

19.03.2018 | Cenek

No tak ak to desatrocia funguje vo svete, tak potom super. Len chlapik to robi na 5 milionovom Slovensku, kde mame par nepouzivanych odstavenych VWup na namesti SNP. A tie su nove, ciste, vonave a nemaju najazdenych 200.000tis km. Jaj, a zabudol som, ze asi nie su drahsie ako Avis.

18.03.2018 | bozsky

Musia byt strasne zufali, ked si uz platia reklamu aj tu :-D :-D :-D :-D
Na facebooku je sranda s nimi komunikovat. Nemaju ani paru o tom, ako a co, ale su to velki "biznismeni".

Btw Autonapůl funguje v CR uz od 2003 a doteraz ma len 73 aut. Je to sluzba, ktora nema potencial a ktora nikdy nebude masovou. Minimalne kvoli tomu, ze Avis a spol maju brutalne zlavy na nakup vozidiel oproti beznym ludom a vedia ponuknut ovela lepsie podmienky a zarucene kvalitne auta.

19.03.2018 | tono.hajduk

Drzim palce, ludia skor ci neskor dojdu na to, ze to je skvela sluzba.

19.03.2018 | Cenek

Menej kvalitne a drahsie ako Avis? Ved uz povedz co nam tu vsetkym unika.

19.03.2018 | tono.hajduk

Kto je v regione, kde taka sluzba existuje moze svoje auto ponuknut, to ze nie je nove je nepodstatne. A zmena myslenia (co je asi najtazsie, vid tato diskusia) v kontexte "svoje si nedam".

19.03.2018 | notoricky_abstinent2

Nejde o to ze svoje si nedam. Ide o to, ze prave sme to s kolegom pozerali a ceny su cca o 30% vyssie ako v AVISe, + najazd limit 200km denne vs. v AVISe unlimited.

Preto nevidim absolutne nijaky dovod na to, aby som toto prenajimal ako zakaznik.

"Svoje si nedam"? Nie, dam, ale za dvojnasobnu cenu ako ponuka iny, a aj preto to nefunguje a fungovat nebude.

19.03.2018 | tono.hajduk

Car share rozsiri ponuku aut, ak by poziciavanie aut zacalo preferovat viac ludi .. tak to ma potencial, pozicovne aut nemaju neobmedzene mnozstvo aut. Takto sa ponuka jednoducho zvysi co moze viest aj k poklesu ceny za sluzbu.

19.03.2018 | Cenek

No tak prave Avisu je fuk, ci nakupi dalsich 1000aut do Bratislavy... ale ved ako uz niekto pisal, pockajme, uvidme. Len osobne cakam, kym nejaky biorawlatte ekonom pride s tym, aby sme zakazali Avis a tym podporili totok :)

19.03.2018 | peter.hornik

velke pozicovne maju presne tolko aut, kolko su schopne ziskovo a stabilne umiestnit na trh.

este raz - ak bude v BA trh na prenajom 10 000 aut, garantujem ti, ze Avis a spolu kupia hektare pri letisku a navezu tam tie auta od vyrobcov a budu ich denne tolko prenajimat. Lebo o tom je biznis.

19.03.2018 | Lupask

takato sluzba zacne mat zmysel, ked si budem moct pozicat auto napr. na jednu cestu za mesto, alebo na 2 hodinky v ramci jedneho dna... podmienka min. 1 den je likvidacna, naozajstny carpooling si predstavujem ako okamzite vyrovnavanie ponuky a dopytu v realnom case na sposob uberu

19.03.2018 | bluehen

Sluzba bude mat zmysel ked to rozbehne zabehnutejsi hrac napr. Uber keby zacal sharovat auta bez vodicov, s databazou zakaznikov na zaklade ktorej dokaze lepsie predpovedat riziko na oboch stranach, odfiltrovat z trhu vselijakych zmatkarov. + Znesitelna vyska poplatkov daleko od 35 ci kolkych %.

19.03.2018 | Cenek

No a keze na to Uber prdi (a ze hlada ine prilezitosti, ako rozvoz jedla) tak predpokladam, ze due dilligence na to si uz urobili.