Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Večne stratový Spotify prekvapil. Koncom roka bol v zisku

06.02.2019, 19:43 | TASR

Spotify, najznámejšia služba na streamovanie hudby na svete, zaznamenala na konci vlaňajška nečakaný prevádzkový zisk. Rast tržieb bol v súlade s očakávaniami. V tomto roku však firma očakáva stratu 200 až 360 miliónov eur.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Spotify

Prevádzkový zisk v poslednom kvartáli 2018 dosiahol 94 miliónov eur, pričom analytici oslovení agentúrou Reuters počítali so stratou 16 miliónov eur. V rovnakom období pred rokom Spotify zaznamenal stratu 87 miliónov eur.

Tržby firmy, ktorá tvrdí, že jej prioritou je rast a nie ziskovosť, vo 4. štvrťroku vyskočili o 30 percent. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) klesol o 7 percent, keďže sa zvýšil podiel užívateľov s lacnejším predplatným.

Investorov znepokojuje spomalenie rastu tržieb, keď za celý rok 2018 tržby stúpli o 29 percent. Na porovnanie v roku 2017 vyskočili o 39 percent a v roku 2016 o 52 percent.

Neprehliadnite

Spotify, ktorý vznikol v roku 2008 vo Švédsku, dosiahol 96 miliónov platiacich používateľov. Na porovnanie, konkurenčná služba Apple Music má okolo 50 miliónov platiacich používateľov.

Akcia Spotify od svojho vstupu na New York Stock Exchange vlani v apríli oslabila približne o 6 percent. Negatívny vplyv na vývoj jej ceny mal globálny výpredaj technologických titulov na konci vlaňajška.

Spotify tiež v stredu uviedol, že prevezme podcastové firmy Gimlet Media a Anchor. Cena akvizícií nebola zverejnená.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Spotify

Diskusia (0 reakcií)