Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Volkswagen škrtne do júna tritisíc miest. Ak nezíska nový model, bude ešte horšie

08.02.2019 | Lukáš Kvašňák

Diskusia (27 reakcií) Pravidlá diskusie

08.02.2019 | HromBlesk

A čo tak ísť po pravej príčine. Pán Zoroslav KOllár, chodte teraz povedať ľudom , že toto čo sa deje a najmä neistota ďalšieho modelu je aj vďaka Vášmu egu, velkej ..hu..e, populizmu a klamstvu. Myslíte si že výkriky a doslova urážky ktoré ste adresovali p Sachtovi o jeho neodbornosti len tak prejdu??? Tu to máte páni odborári. ked odíde poloiva ľudí tka Vás prosím ab yste každému podali ruku pozreli sa do očí a našli im lepšie miesto ako mali vo VW.

08.02.2019 | mánička

To znamená, že ak by neboli odbory, vývoj VW by bol iný?

08.02.2019 | HromBlesk

Trocha iný. Vidím do kuchyne. Terajší šéf je poslaný zámerne, napriek jeho charakteru a nepopulárnosti. Keby Blava rozmýšľala a nestrieľala vysoko ale najmä tak veľkohubo, tak tam dnes majú " normálnejšieho" človeka. Toto je odplata za to že tam boli po sebe dvaja slušní manažeri, slušní ako ľudia a ťažkí profesionáli ktorých slušnosť si dobrodruhovia z odborov vysvetlili ako slabosť a dôvod na urážanie.

09.02.2019 | salamoon

manicka logicky naznacuje, ze to ma primarne cosi s kapitalistickymi krizami a aktualnom glob. poklesom dopytu po autach (nielen VW), nie s menami ludi.. to je neskutocne, co tu v debatach dokazu vyprodukovat akoze udajne "vzdelani a uspesni" diskutujuci..

08.02.2019 | Teodor Dlužanský

tu je pravá príčina, prečo sa tak deje aj vo VW :
https://dluzansky.b...

Toto je len začiatok problémov otvorenej ekonomiky Slovenska, resp. kam to dotiahli vlády na Slovensku. Pokiaľ platia štvrťročné kontrakty objednávok, tak je potrebné sa obávať objednávok na 3.kvartál. Je isté, že časť objednávok na 1.Q. sa presunie do realizácie do 4-tého. a časť možno aj do 5.mesiaca, vtedy len nastane chaos u politikov, čo ideme robiť.

08.02.2019 | bluehen

Ale to su hrozne blaboly. Hlavne carodejne slovo: kriza.

08.02.2019 | mánička

Pán je byrokrat?
Zaujímavé, že sa hovorí len o prepúšťaní na zmenách, o znižovaní administratívnych pracovníkov ani čiarka. Kancelárske sily sú nenahraditeľné....

08.02.2019 | Jozo Polonka

...ten šéf odborov je ZOROSLAV SMOLINSKÝ.

08.02.2019 | HromBlesk

Ano..moja chyba. Presne tohto dobrodruha som myslel.

08.02.2019 | Homeboy

Nikto nespomína prepúšťanie v dodávateľských firmách..

08.02.2019 | oko

este stale ministersvo financii kresli do prezentacii vyse 4% rast? a to myslim v nom zapocitava aj stimuly....
Po VW pride Kia a brexit zatoci s Jaguarom, to bude zasa Richter frontmenom vlady...
a Rasi, Pellegrini a dalsi sa budu s plnymi vreckami provizii uchechtavat ako “daleko” to s tou informatizaciou, robotizaciou, modernizaciou, reformami a digitalizaciou dotiahli, aby bolo Slovensko 3.0.

08.02.2019 | Mati Hrnec

Kazda prosperita je docasna...nic netrva väcne a nad automobilovym priemyslom sa pomalicky stahuju mraky...dopyt nie je nekonecny a zadlzenost ludi vysoka...generacne vymeny modelov neprinasaju nic prevratne a rozdiely su minimalne...protekcionizmus v USA a slabnuci dopyt v Cine sposobuje vyrzane znizenie vyvozov... mlade generacie v zapadnej europe po autach vo velkomestach ani netuzia... jedina cesta by bola nieco plosne zakazat /napr. diesle/ a tlacit do elektrifikacie aby sa masivne podporila obmena vozidiel, proste musia prist s nejakym vyrzanejsim impulzom inak to pojde dole vodou

08.02.2019 | HromBlesk

Ale o to ide aby sme si to uvedomili a pripravovali sa. VW je u asi 25 rokov. Ako dlho trvala prosperita banských miest kým sa nevyčerpala med a zlato?? AKo dlho trval boom zbrojárskeho priemyslu?? ako ldho trval boom slovenského železa na gemeri?? MObilita je základná potreba, nezanevierajme na autá..budú tu isto ale v inej forme, urobme všetko aby tu aj zostali..alebo máš alternatívu???

08.02.2019 | mánička

Čo tak vyrábať roboty pre výrobné linky VW?

08.02.2019 | HromBlesk

DObrá myšlienka, len či to vieme...nabehne kopec firiem za Lubyovou a dopadneme ako aeromobil..dotácie za 10 mega a nič nelieta. Ale vážne SPinea Prešov má na predpoklady.

09.02.2019 | mánička

Potrebné nie sú len roboty, ale aj veľké množstvo kovoobrábacích strojov, ktoré sú nevyhnutné pre celý strojársky priemysel. Vyrobiť napr. lis alebo brúsku, ktoré sú schopné pracovať nepretržite 5 dní v týždni je náročnejšie ako zmontovať auto - to už je náročná výroba, nie naleštená ako automotive.....

08.02.2019 | Truhlik999

Vraj maju nového šéfa, ktory to zobral pekne zostra.

Navyse SUV vyvážajú - USA, Čína..

Navyse diesel gate

Navyse male auta nejdú


Hodne veci sa moze pokaziť.


Zásadný problem vsak je, ze ak počas ťažkosti neudržia zamestnanosť, pri ďalšej konjunkture im to zamestnanci dajú vyžrať.

A pravom.

Lebo v čase dostatku sa podeliť nechceli a v čase krízy sa ludi zbavili - kto moze takej firme verit??

08.02.2019 | HromBlesk

Nedaju im to vyžrať..najvacsie nasadenie robotov vramci koncernu..len blava ma asi 1500 robotov..počítaj x 3,5 ..nahradili 5000 ludí. A majú recht počúvať Smolinského kecy.no načo. Myslím že sa podelili..kto sa podelil na Slovensku viac? ..IT ckari..ale napr slovenskí podnikatelia?? Zeleziarne Podbrezová? Matado, SCP Ruzomebrok??

08.02.2019 | mánička

Tie roboty si kúpia aj autá??

08.02.2019 | HromBlesk

nie..kupia si ich ludia ako vidíš každý den maju prachov dosť.

08.02.2019 | vazopan

Ziaden problem, hlavne ze mame priplatky na vikend, rekreaciu a 50% slovenskych potravin v letakoch... - uz Sokrates nas varoval...

08.02.2019 | Mikil

Od VW nekúpim ani ventilky na kolesá. A nech si tie elektronické autá za 20 tisíc strcia presne tam...

09.02.2019 | EuroSMS

Dokonala symbioza - nasa vlada a odborari vybojovali Pyrrhovo víťazstvo - zvysenie platov vo VW. Dalsie naklady na zamestnanca, slabomyselne nariadenie o dovolenkach, 13./14. platoch, vysoke odvody, a mhohe ine “stimuly” podnikania mozu resultovat az do odchodu VW. Nemusime ich zboznovat, ale zivia kopec ludi. Ak niekto vytvori tolko priamych a zavislych pracovnych pozicii ako automobilky, pojdem pomahat nakladat vagony pri stahovani VW domov. Ale dovtedy treba drzat usta a krok a triast sa, aby tu zostali. Okrem robotizacie je prepustanie aj varovanie za podporu strajku Audi HU.

09.02.2019 | PeterKN

Výborne ste to vystihli.

09.02.2019 | salamoon

netarate obaja trosku nahodou ?.. ved nevyrabaju hamburgery.. drahe modely s pridanou hodnotou a produktivitou vyssou ako v Nemecku.. kam by ten VW odtialto isiel preboha ? do Gruzinska ? Albanska ?.. taki ako vy len nedavno nadavali na ludi, ze vraj nechcu ist tam robit za tie platy, stahovat sa a ti ktori predsa len isli, tak ich pri prvom poklese objednavok vyhadzuju na ulicu a vy trepete o odboraroch, platoch atd.. ste obaja normalny ?

09.02.2019 | maxi

Celé toto vládne zoskupenie "Ficolandia a spol" si svoju popularitu sociálnych balíčkov stavia z cudzích zdrojov - podnikateľov.
Teším sa že práve najväčší zamestnávateľ im to spočíta - mínus 3000 pracovných miest nie je málo.
Odporúčam tejto vláde okamžite zvolať krízový štáb a zrušiť : neúnosné príplatky za sobotu a nedeľu, ako aj za smeny, 13 a 14 plat, Dankove rekreačné poukazy.... to sú minimálne opatrenia na udržanie zamestnanosti

14.02.2019 | skorodochodca

ano .. ano ... lebo Fico ... lebo Fico ... lebo Fico .... hahaháááá ...
Problém vyriešený! Vinník je známy ....