Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Východ Slovenska je v hre o piatu automobilku

23.04.2018 | TASR

Diskusia (4 reakcie) Pravidlá diskusie

23.04.2018 | nicco

Pekne, len skoda, ze nezablokovali pozemky vplyvnych smerakov a ludi, co ich drzia za gule a nosia "kolotocarske" kosele s napismi Aston Martin atp.

23.04.2018 | Tom111

Richter v rozhovore s Beblavým hovoril, že v najbližšej dobe by mala byť oznámená veľká investícia na východnom Slovensku, takže už je to asi hotová vec. Z tých možností, čo sa za posledný rok spomínali podľa mňa k tým piatim investorom bude patriť niekto z nasledujúcich. BMW (asi výroba kompaktných áut - Lipsko a Regensburg idú na štyri zmeny, Cowley je plné a zmluvný výrobca VDL Nedcar je na hranici kapacity), motoráreň Mitsubishi Motors alebo nejaký strojársky biznis Mitsubishi Heavy industries, Zhi dou, britský investor do prekladiska v Haniske o ktorom hovoril v decembri Fico; Linglong a Schaeffler. Vzhľadom na rozsah pozemku tipujem, že to bude aj nejaká automobilka s kapacitou 150 - 300 tis. áut ročne, lebo na prekladisko bude použitých tých pár hektárov v Šaci a Sokoľanoch a potom zostáva z 910 hektárov možno 850 a keďže Mitsubishi na motoráreň nebude potrebovať viac ako 100 ha a Linglong chcel tiež 100, tak zostáva minimálne 600 - 650 ha pre ostatných a neviem aký iný priemyselný podnik by potreboval výmery o veľkosti 200 - 300 ha okrem automobilky... V každom prípade dúfam, že hlavnou hviezdou nebude Zhi dou, keďže tu budú robiť zrejme len CKD alebo SKD montáž, ktorá má nízku pridanú hodnotu a okrem toho pochybujem, že sa ich autá budú v EÚ predávať. Podobné to bude aj s prekladiskom. Ostatné biznisy podľa mňa regiónu pomôžu :)

24.04.2018 | maugli2

Správu sme počuli pri nedeľnom obede a môj 19 ročný syn stredoškolák poznamenal: Hm, a kto tam bude robiť? Cudzinci?
Myslím si, že to vystihol presne. Nie mi je jasné, načo strategické veci riešia ľudia, ktoré nielenže majú skončenú nanajvýš univerzitu sv. Alžbety, ale aj ich vizionárstvo končí za špičkou vlastného nosa? Tí nás určite k nejakej prosperite neprivedú, či už so socialnymi balíčkami, alebo bez nich. O potrebnej diverzifikácii výroby a potrebe iných aktivít, hlavne z oblasti mimo priemyselnej výroby už ani nepíšem.

24.04.2018 | @@@

neviem odkial si ale tvoj syn aj ty sa mylite ....tam pravže bude mať kto robiť ale kde ešte viac pocitia že nebude mať kto robit bude ba a okoli a tam bude viac cudzincov .....takže ty aj tvoj syn sa milite na vychode by ovela rychlejšie našli dostatok ludi a nemali s tym problemy ako v ba alebo trnave kde s tym maju dnes problem a problem budu mať aj v nitre ....ale to som pisal už vtedy ked ta automobilka išla do nitry že je to nezmysel tak blizko davať kedže už vtedy mali tie automobilky problem najsť ludi a v nitre je dosť nizka nezamestnanosť a bude tam nedostatok zamestnancov ....ta automobilka už vtedy mala isť dalej bud bb kraj alebo vychod ale to by politici museli začať aj pracovať a nie len prikyvovať na každu blbosť