Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Výroba Karoqu mieri do Bratislavy. Zachráni bratislavský Volkswagen?

26.11.2019 | Radovan Žuffa

Diskusia (15 reakcií) Pravidlá diskusie

26.11.2019 | nicco

Odborari - hrobari celeho VW, ale hlavne toho v BA. Najprv sa rozdrapovali za nemecke platy, nasledky to malo jasne a teraz rychlo vykricia neoficialne informacie, ako keby to oni zabezpecili novy model. Odborari a smerbalicky ten podnik skor ci neskor znicia, tlak na CO2 a SUV je jesny a potom uz elektro bode v DE, Skoda v CZ, Seat v SP a dalsie vyrobne iba v dotacnych rajoch Orbana a Erdogana.

26.11.2019 | Martinoid

Vsak bez na personalne a vypytaj si tam minimalnu mzdu, zachranis nielen slovensko, ale aj celu galaxiu,TRUBKA!

27.11.2019 | nicco

A ty si kolko pytal TRUBKA? Argumentoval si tam, ze Nemci maju 3x viac, tak to ches aj ty? Ale ze mas 3x viac, nez priemer SK, to ti je malo za srobovanie v monterkach?

26.11.2019 | Runforfun

Kto vniesol svetlo?, Odborári?? To snáď nie. Odborári môžu za to že sa VW SK utrelo pusu pri posledných investíciách....miliardy idú inam. A jasne bolo povedané: stúpajúce mzdové náklady vid odbory a nepredvídateľnosť ek. prostredia . A odborári vniesli svetlo. Pane BOže

26.11.2019 | Truhlik999

Kde zijes????

Odborari su sice biedny socialny partner, ale ich vplyv precenujes.

Nezabudaj, ze nemci budu EV vyrabat prioritne v Nemecku.
Prestavali celu fabriku v Cvikove - bez ohladu na to, ze naklady boli ovela vyssie akoby prestavali BA.

Samozrejme, lepsiu pracu si nechaju, aby sanovali vlastne pracovne miesta v DE a ak cosi zostane - potom sa ide do inych krajin.

nie. kapital nie je globalny. VZDY je blizsia kosela ako kabat.

26.11.2019 | enko

ale vies ze vyroba elektromobilov sa rovna -30% pracovneho kapitalu..., prestavali zavod, aby mohli v dalsom roku prepustit 30% domacich ?

26.11.2019 | Runforfun

Si absolutne mimo. CO hovorili Nemci ked investovali v Blave a nechali skoro zdochnút Osanbrueck, Emdy, KAssel, Chod sa poziet ako tieto fabriky vyzerajú...pomaly ako ZTSky. Prečo si nenenchali SUV ka?? VEd to bola v tej dobe lepšia práca. Tak isto môžu kričat západniari prečo všetko na východe Nemecka?? Prečo Lipsko, Zwickau, Mosel... ROzhodujúci prvok je prac sila, stabilita prostredia.

27.11.2019 | nicco

Lux SUV u nas sa vysetlovalo vzdy tak, ze potrebuje viac prace a menej robotov a praca bola u nas lacnejsia.

27.11.2019 | Runforfun

Neverili by ste ako nám NEci závidia výrobu high end SUV, dnes ked Porsche v LIpsku pustilo 4000 ludí vacsinu agenturnych a majú problém vyťažiť druhú smenu, ako sa množia hlasy prečo Bratislava... ako by im dobre padla aj takáto práca . Ako hore píše že lepšie si nechali Nemci??, čo je lepšia???

27.11.2019 | Tom111

nicco: Veľké luxusné SUV sú popri veľkých luxusných sedanoch/fastbackoch a limuzínach najlukratívnejším veľkoobjemovým výrobným portfóliom v automotive. Ich výroba je technologicky a logisticky najzložitejšia. A vyžadujú si najvyššiu kvalitu značky pôvodu výrobku a aj jednu z najvyšších úrovní kvality výroby. A takisto majú jedny z najvyšších ziskových marží (aj keď zohľadníme ich relatívne nízky objem výroby). Z týchto dôvodov sa vyrábajú všetky veľké luxusné SUV (okrem tých z BA a NR) len v krajinách s vysokými mzdami (USA, JAP, CAN, UK, ITA, SWE, AUT a v blízkej budúcnosti asi aj JK). Každý chce vyrábať takéto autá...

Runforfun: Odkiaľ máš info, že Porsche ide prepustiť 4 000 ľudí ? Veď to sú všetci kmeňoví zamestnanci v Lipsku a pritom idú evidentne rozširovať výrobu...

27.11.2019 | Truhlik999

Veľké SUV sú ziskovejšie pre vyššiu predajnú cenu. Reálne náklady z logiky veci musia byt takmer rovnaké ako pri malých autách. Robotovi je predsa jedno či obúva koleso 20” alebo 14”, nie?

Samozrejme, predajňa cena je vyššia pri drahom aute

28.11.2019 | citatelTrendu

Odborárov netreba preceňovať, hlavne na Slovensku, ale ich vplyv je dôležitý na vyjednávanie o platoch. Je to pekne vidno na tom ako klesla stredná trieda na Americku po obmedzení vplyvu odborov (niekde o tom bol článok). Takže odbory treba a tí čo kritizujú vyššie mzdy môžu robiť za minimálku a zvyšok dávať na charitu. nik im nebráni.

PS: VW ide robiť elektroautá v Nemecku preto, že vlastník VW je aj vláda, proste dostali príkaz. Bližšia košela ako kabát.

26.11.2019 | river

Trend oslovil odborárov a oni vniesli svetlo ... svet je naruby

27.11.2019 | handlovčan

Ak bude ekonomický gigant z Topolčian pokračovať v socialných balíčkoch a neustálom zdaňovaní úspešných ,zanedlho VW vyrobí divíziu invalidných vozíkov a tú presunie do Bratislavy.

27.11.2019 | fedormaker

Pozdravujem odborárov!