Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Za 30 hodín jedna miliarda: Amazon zažil najväčšiu nákupnú žranicu

14.07.2017, 07:51 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

Globálny líder online retailu si mastí brucho. Počas výročnej akcie Amazon Prime Day, keď ponúka výhodné zľavy na množstvo produktov, zaznamenal najvyšší denný obrat vo svojej histórii. Prekonal aj také tradičné nákupné sviatky ako Black Friday či Cyber Monday.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Tagy

Amazon

Amazon uviedol, že počas tohtoročnej špeciálnej výpredajovej akcie utŕžil o 60 percent viac než vlani. Údaj o výške tržieb neuviedol. Analytici spoločností Cowen a JPMorgan Chase nezávisle od seba odhadujú, že Amazon zinkasoval približne jednu miliardu dolárov. Podľa agentúry Bloomberg je to trojnásobok jeho priemerného denného predaja v minulom roku.

Najviac na dračku šiel minireproduktor Echo Dot, ktorý sa v 30-percentnej zľave predával za necelých 35 dolárov. Prime Day odštartoval v utorok a trval tridsať hodín, o šesť hodín dlhšie ako vlani.

Neprehliadnite

Okrem rekordných tržieb môže byť Amazon spokojný aj s náborom nových predplatiteľov služby Prime, na ktorej je založený celý jeho ekosystém. Podobne ako pri tržbách hovorí o rekordnom dennom prírastku členov. Zaplatenie služby bolo podmienkou na to, aby sa kupujúci mohol zapojiť do výpredajovej akcie.

Klub pre lojálnych

Služba Amazon Prime stojí 99 dolárov ročne, no dá sa platiť aj priebežne. Jeden mesiac stojí bez jedného centa jedenásť dolárov. Predplatiteľ v rámci nej môže čerpať výhodu garancie doručenia tovaru zadarmo do dvoch dní, má tiež k dispozícii prístup k bohatej audio či videotéke bez ďalších poplatkov.

Amazon tvrdí, že počas tohtoročnej akcie Prime Day nakupovali desiatky miliónov predplatiteľov, v porovnaní s vlaňajškom ich bolo o polovicu viac. Júlový špeciálny deň predajca využíva na nábor nových členov do svojho lojálneho klubu. Akcia sa môže pre neho končiť aj so stratou, neskôr si ju vykompenzuje a zinkasuje peniaze vďaka širšej základni verných zákazníkov.

Amazon Echo DotZdroj: Flickr / Crosa

Členovia programu Amazon Prime sa vyznačujú vyššou lojalitou. Podľa údajov portálu Statista.com minú na platforme obchodníka v priemere 1 300 dolárov ročne, zatiaľ čo ostatní kupujúci utratia len 700 dolárov. Analytik firmy Cowen John Blackledge pripúšťa, že do konca roka bude do Amazon Prime zapojená viac ako polovica amerických domácností. Podľa portálu Quartz malo v júni túto službu predplatenú v Spojených štátoch 85 miliónov používateľov.

„Neexistuje lepší deň, ktorý by ilustroval, ako ďaleko je Amazon v porovnaní s inými retailermi. Zvýrazňuje obrovský rozdiel medzi Amazonom a kýmkoľvek iným,“ cituje portál CNBC Stefana Weitza, viceprezidenta spoločnosti Radial, ktorá poskytuje podporné služby pre e-commerce.

Amazon zorganizoval prvý Prime Day v roku 2015. Bol to jeden zo spôsobov, ako spropagovať dvadsiate výročie svojho pôsobenia na trhu. Zákazníci na akciu zabrali, a tak sa z nej stala tradícia. Tento rok Amazon pridával nové ponuky každých päť minút a rozšíril zásah na trinásť krajín.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Tagy Amazon