Viac strojov a menej práce. Automatizácia výroby môže v Ázii vykorisťovať ľudí

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Viac ako polovicu z tisícok sťažností na letisko Heathrow podalo desať ľudí

Viac ako polovicu z tisícok sťažností na letisko Heathrow podalo desať ľudí

16. január 2017 - Žiť pri letisku nie je nič príjemné. Londýnske letisko Heathrow preto len za posledný rok eviduje kvôli nadmernému hluku sťažnosti od 2 785 ľudí, ktorí podali dokopy neuveriteľných 78 794 sťažností. Čo je ale najzaujímavejšie, až 62 percent z týchto sťažností podalo desať ľudí z mestečka Slough asi 30 kilometrov od Londýna.

Napriek všetkému počet celkových sťažností v porovnaní s rokom 2016 klesol o pätinu. Vtedy letisko evidovalo kvôli hluku a znečisteniu 101-tisíc podnetov. „Pre väčšinu komunít je veľkým problémom počet lietadiel, ktoré prelietajú nad hlavami cez deň. Súčasťou riešenia by mohlo byť, aby sa hluk rozptýlil do väčšieho územia, a tak každá oblasť dostane zaručenú prestávku od hluku v rámci dňa,“ povedal šéf aktivistov z organizácie HACAN John Stewart.

Hovorca letiska tvrdí, že kritiku chápe, preto podporuje letecké spoločnosti pri nasadzovaní najnovších a najtichších lietadiel. Prísne regulácie a predpisy spôsobili, že zvuková stopa letiska sa každoročne už 11 rokov znižuje, čo potvrdila aj analýza britskej Civil Aviation Authority. Okrem toho letisko tento mesiac zvýšilo poplatky za životné prostredie o sedem percent. Obyvatelia v okolí sú znepokojení, pretože letisko má v pláne vybudovať tretiu pristávaciu dráhu. Verejná debata o nej sa uskutoční od 17. januára.

Zdroj: SITA / AP