Viac strojov a menej práce. Automatizácia výroby môže v Ázii vykorisťovať ľudí

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Berlín postaví špeciálne diaľnice len pre bicykle

Berlín postaví špeciálne diaľnice len pre bicykle

21. marec 2017 – Čo by sme my v Bratislave dali aspoň za to, čo majú v Berlíne. Na chodníkoch cyklistom už pred desaťročiami vyčlenili osobitný pruh, po ktorom sa môže bicyklovať. Nevýhodou je, že tieto chodníky nie sú pre cyklistov dostatočne široké a často bezpečne vzdialené od cesty pre autá.

Hlavné mesto sa preto rozhodlo, že sa priblíži trendom v Amsterdame a Kodani. Vymyslelo koncept takzvaných diaľníc len pre bicykle, ktoré by križovali mesto. Nemcom majú umožniť pohybovať  sa po meste a von z centra rýchlejšie a bezpečnejšie a netlačiť sa na vyhradenej časti chodníka.

Koncom februára mesto schválilo koncept 13 diaľníc (pôvodne sa počítalo s troma desiatkami), ktorý by sa mali začať stavať do konca tohto roka. Diaľnice budú mať isté štandardy. Budú mať dĺžku najmenej piatich kilometrov, pruhy budú široké aspoň štyri metre a ak budú križovať nejakú cestu pre autá, cyklista na semaforoch nemá čakať dlhšie ako 30 sekúnd. Diaľnice špeciálne pre bikerov nebudú súčasťou chodníkov a budú úplne oddelené od akejkoľvek dopravnej cesty.

Tým, že Berlín bol v minulosti zničený a nanovo postavený, v meste ostali voľné a nevyužívané koridory a priestor pre výstavbu podobných projektov. Hovorí sa, že na tento účel by sa dali použiť staré železničné trate, ktoré by nijako neobmedzili vodičov áut. Západný Berlín mal napríklad pred druhou svetovou vojnou železničné spojenie do neďalekého Postupimu alebo do poľského mesta Štetín. Rovnako sa nevyužíva ani staré železničné spojenie do východného Berlína. Veľký priestor na diaľnicu je aj na slávnej ulici Strasse des 17. Juni cez Tiergarten park.

Zdroj: CDU