Viac strojov a menej práce. Automatizácia výroby môže v Ázii vykorisťovať ľudí

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Ženy platia za obyčajné tričko aj o polovicu viac než muži

Ženy platia za obyčajné tričko aj o polovicu viac než muži

29. máj 2018 - Ženy platia za ten istý tovar viac než muži. Týka sa to aj Sloveniek, ktoré si za kozmetiku či žiletky priplatia často aj o pätinu viac než muži. Rozdiel je len v obale. Ide o tichú cenovú diskrimináciu, ktorá sa v zahraničných médiách spomína pod pojmom pink tax alebo women tax.

Najnovšia štúdia vo Veľkej Británii sa zamerala na obyčajné biele tričká pre ženy a mužov, ktoré boli vyrobené z rovnakého materiálu. Konkrétne šlo o módne reťazce Gap, Primark, H&M, Uniqlo, Zara či New Look. Porovnaním cien sa zistilo, že ženy za obyčajné tričko zaplatia v závislosti od značky od 20 do 43 percent viac než muži. Najväčší rozdiel bol evidovaný v populárnom H&M. Kým ženy zaplatili za tričko sedem libier, v prípade mužov to boli len štyri. Naopak, cenový rozdiel nebol nameraný v značkách Zara a Asos.

Ako je teda možné, že ženy platia viac napriek tomu, že na výrobu ich trička je potrebné rovnaké alebo menšie množstvo tkaniny? Za všetkým je, samozrejme, marketing a snaha vytĺcť zo zákazníčok čo najviac. Ženy sú ochotné v prípade niektorých produktov priplatiť si za značku, ktorú majú rady, a ich citlivosť na cenu je nižšia. Ak niekto preferuje konkrétnu farbu alebo v prípade kozmetiky vôňu, je ochotný zaplatiť viac.

Zdroj: flickr.com / Dmitriy Fokeev | cc