Viac strojov a menej práce. Automatizácia výroby môže v Ázii vykorisťovať ľudí

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Banky začali pri pohovoroch používať technológie, ktoré čítajú myšlienky

Banky začali pri pohovoroch používať technológie, ktoré čítajú myšlienky

4. január 2017 – Nové technológie sa začínajú uplatňovať v oblasti HR. Britská banka Royal Bank of Scotland (RBS) v náborových procesoch testuje špeciálne senzory, ktoré počas pohovoru dáva na hlavy kandidátov, ktorí sa uchádzajú o pracovné miesto. Meria im tak ich mozgovú aktivitu a sústredenosť.

Banka tento proces zatiaľ testovala na študentoch, ktorým prehrávala obrázky a krátke videá. Na základe ich reakcií systém zistil charakteristiku ich osobnostného typu a zároveň oblasť v bankovníctve, v ktorej by sa mohli vhodní kandidáti najlepšie uplatniť.

Banky majú záujem prijímať nových zamestnancov najmä z technologického sektora, vzhľadom na meniaci sa trh, ktorý cieli na mobilné bankovníctvo, meniacu sa demografiu zákazníkov a hrozby kybernetických útokov. Nové technológie majú študentom ukázať, že finančné inštitúcie sú v prvom rade high-tech firmy až potom banky. Banky totiž o mladé talenty bojujú s technologickými firmami ako Facebook či Google.

Svetové banky preto investujú do nových technológií a IT zameraných ľudí miliardy eur. Nemecká Deutsche Bank za posledné dva roky zdvojnásobila počet zamestnancov s technologickým zameraním – šlo predovšetkým o softvérových inžinierov. Obrovské peniaze investovala aj do umelej inteligencie, ktorá môže pomôcť odpovedať na rutinné otázky zákazníkov. To isté urobila americká JPMorgan Chase, ktorá vlani minula na nové technológie a platy špičkových programátorov deväť miliárd dolárov. Bank of America mala na tieto účely vyčlenený vlani rozpočet vo výške troch miliárd dolárov.

Zdroj: Youtube