Viac strojov a menej práce. Automatizácia výroby môže v Ázii vykorisťovať ľudí

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Ekonóm ponúka škôlkarom kurzy kapitalizmu

Ekonóm ponúka škôlkarom kurzy kapitalizmu

5. december 2016 – Tento biznis poznáte z amerických rodinných filmov. Deti stoja pred domom na ulici a smädným dospelákom ponúkajú limonádu za 50 centov. Skvelý príklad toho, ako sa dajú skĺbiť základy podnikania a odhodlania pracovať s cieľom niečo zarobiť.

Vo Washingtone ekonóm Chuchi Arevalo založil vysokú školu pre malé deti, v ktorých ponúka malým špuntom základy ekonomickej teórie. Spark Business Academy učí detí na reálnych príkladoch základom podnikania. Predaj limonád vidí ako najlepší príklad toho, ako sa detí dokážu naučiť pojmom cenová elasticita, marketing, obchodná stratégia a financie. „Nie je to len o tom, že poďme na to,“ povedal bývalý bankár.

Prevádzkovatelia úspešných stojanov na limonády totiž majú marketingový plán: letáky, sociálne siete, partnerstvá so školskými športovými tímami. Deti preto učí pochopiť biznisu: nákladom, logistike či pojmu hrubá marža. Nevyhýba sa ani diverzifikácií rizika. „Mohli by si ponúkať cookies alebo banány či ovocie, alebo niečo, čo vám umožní predávať viac vecí,“ vysvetľuje.

Detí zároveň učí, aby predaj limonád nebol len sezónny produkt. „V zime nebudeš predať studený nápoj. Čo tak horúcu čokoládu?“ Kurz ponúka deťom „kultiváciu podnikateľského ducha a budovanie portfólia“. Týždňový kurz stojí síce 495 dolárov, ale má deťom pomôcť pochopiť aj situáciu rodičov … že na hračky ich rodičia musia tvrdo pracovať a objem peňazí je obmedzený. Staršie deti sa učia pojmom, s ktorými sa v budúcnosti stretnú: kreditná karta, FICO skóre (vyjadruje úverovú bonitu), študentská pôžička či hypotéka.

Zdroj: flickr.com / Lucélia Ribeiro | cc