Viac strojov a menej práce. Automatizácia výroby môže v Ázii vykorisťovať ľudí

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Európska sieť železníc je pomalá, drahá a neefektívna

Európska sieť železníc je pomalá, drahá a neefektívna

29. jún 2018 - Také sú závery štúdie Európskeho dvora audítorov (ECA), ktorá kritizovala nákladné projekty, ktoré sú často motivované politikou a nie reálnou potrebou. V správe sa zistilo, že rýchlovlaky sú zriedka prevádzkované pri plnej rýchlosti. Priemerne jazdia na európskych železniciach rýchlosťou 45 percent konštrukčného potenciálu. Len na dvoch úsekoch v Európe sa priemer rýchlosti vyšvihol nad 200 kilometrov za hodinu. Nikde však nedosiahol priemernú rýchlosť nad 250 kilometrov za hodinu. „Priemerná rýchlosť, ktorá je ďaleko pod konštrukčnou rýchlosťou, vyvoláva otázky o správnom finančnom manažmente,“ uviedol ECA.

V správe, v ktorej nie je o Slovensku ani slovo, sa hovorí, že členské krajiny EÚ chcú do roku 2030 vybudovať celkovo 31-tisíc kilometrov vysokorýchlostných tratí, ale tento cieľ sa zatiaľ nenapĺňa. Na konci roka 2017 ich bolo len 9 100 kilometrov a ďalších 1 700 kilometrov bolo vo výstavbe. Štúdia zistila, že súčasný dlhodobý plán EÚ nie je ukotvený žiadnou dôveryhodnou analýzou a je nepravdepodobné, aby sa tento cieľ do 12 rokov splnil, ak mu navyše chýba strategický prístup.

Zdroj: Rail Pass