Viac strojov a menej práce. Automatizácia výroby môže v Ázii vykorisťovať ľudí

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Najdrahšie reklamy na svete sa blížia. Ich ceny rastú rekordne

Najdrahšie reklamy na svete sa blížia. Ich ceny rastú rekordne

1. február 2018 – V USA bude táto nedeľa sviatkom športu. Reklamná prestávka v polčase finále Americkej futbalovej federácie Super Bowl predstavuje najdrahší reklamný čas na svete. V tomto roku bude jeden polminútový spot stáť najmenej päť miliónov amerických dolárov. Náklady na reklamu počas prestávky rástli v minulých rokoch extrémnou rýchlosťou. Za posledných desať rokov reklama počas Super Bowlu zdražela o 87 percent.

Päť miliónov amerických dolárov sú pritom len náklady na odvysielanie a nie sú do nich započítané výrobné náklady, marketing mimo zápasu či angažmán známej celebrity. Za rastom ceny môže aj to, že stúpa počet Američanov, ktorí nemajú zaplatenú káblovku a dávajú prednosť streamovacím službám. Televízny trh je tak viac fragmentovaný a sledovanosť televízií klesá. Ak teda chce firma osloviť skutočne veľké publikum, ktoré trefné reklamy očakáva, musí sa zamerať na Super Bowl.

V poradí 52. finále amerického futbalu sa uskutoční 4. februára. Zápas medzi Filadelfiou a New England Patriots bude vysielať televízna stanica NBC, ktorá na základe priemerného sledovania z posledných rokov predpokladá, že americký futbal priláka k obrazovkám viac než 111 miliónov ľudí. Tento rok diváci uvidia napríklad reklamu na Pepsi so Cindy Crawfordovou či amerického Budweiseru, ktorý vtipne reaguje na seriál Game of Thrones. V dvoch reklamách vystúpi aj známy herec Keanu Reeves.

Zdroj: Youtube