Veľa ľudí sa chodí len najesť. Ikea to chce využiť

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Veľa ľudí sa chodí len najesť. Ikea to chce využiť

Veľa ľudí sa chodí len najesť. Ikea to chce využiť

12. jún 2017 – Len na Slovensku navštívilo v obchodnom centre Ikea reštauráciu, bistro, kaviareň alebo obchod so švédskymi špecialitami 1,4 milióna ľudí. Najpopulárnejším jedlom sú tradičné švédske mäsové guľôčky, ktorých sa zjedlo spolu 78 ton. V priemere každý tretí človek, ktorý sa zastavil pri časti s jedlom, si kúpil hotdog.

Švédsky nábytkársky gigant si v plnej miere uvedomuje potenciál reštaurácií a najnovšie chce ďalej rozvíjať aj samostatný biznis kaviarní a reštaurácií aj mimo obrovských predajní. Zo štatistík totiž vyplýva, že až 30 percent zákazníkov prichádza k predajcovi nábytku len kvôli tomu, aby sa najedli.

Švédi preto chcú postaviť reštaurácie v centrách miest, aby sa viac priblížili spotrebiteľom, ktorí nemajú záujem o nákup nábytku. „Skutočnosť, že nepotrebujeme toľko štvorcových metrov, aby sme urobili kaviareň alebo reštauráciu, je sama o sebe zaujímavá,“ povedal Michael La Cour, ktorý v reťazci šéfuje reštauračnému oddeleniu. „Som pevne presvedčený, že tu existuje potenciál. Dúfam, že o niekoľko rokov naši zákazníci budú hovoriť: Ikea je skvelé miesto, kde sa dá najesť a mimochodom predávajú aj nejaký nábytok,“ povedal.

Tržby z jedál každým rokom rastú a zmena stratégie je tak logická. Kým v roku 2013 boli tržby z jedla 1,5 miliardy dolárov, vlani to už bolo 1,8 miliardy. V 48 krajinách sveta naservíruje ročne 650 miliónov porcií jedla.

Zdroj: flickr.com / Michell Zappa | cc