Aký zisk si necháva Porsche vo vrecku z každého auta

Číslo dňa: aj za jedným číslom sa môže skrývať veľký príbeh

Aký zisk si necháva Porsche vo vrecku z každého auta

Aký zisk si necháva Porsche vo vrecku z každého auta

20. marec 2017 - Výrobca športových a športovo-úžitkových áut (SUV) Porsche zostáva pre koncern Volkswagen dôležitým prameňom zisku. Automobilka má za sebou z hľadiska tržieb aj zisku rekordný rok, ale značka Porsche je pre ňu zlatou baňou. Z každého predaného auta pod touto značkou koncern eviduje prevádzkový zisk v priemernej výške 17 250 dolárov. Inými slovami, či už sa predá športová 911, alebo SUV Cayenne, zisk je natoľko veľký, že by zaň bolo možné kúpiť si napríklad „vytunovaná“ Škodu Fabia.

Takáto obrovská marža nie je bežná ani medzi konkurenčnými nemeckými koncernmi. Daimler si v priemere necháva z predaja auta 5-tisíc dolárov, zhruba rovnaký zisk evidoval vlani aj BMW. Nejde o žiadnu mágiu, ale pod vysokou maržou sa skrýva vysoká cena. Zákazníci Porsche sú ochotní za povesť značky priplatiť extra prirážku.

Túto taktiku skvele ovláda automobilka Ferrari, ktorá na jednom aute „ryžuje“ zisk vo výške 90-tisíc dolárov. Až tretina príjmov talianskej automobilky pritom prichádza z predaja motorov a celkovo Ferrari predá ročne len 8-tisíc kusov. Porsche však vysoký zisk na jedno auto dosahuje aj pri relatívne vysokom počte predaných áut. Porsche už nie je rarita a za posledné tri roky zvýšila automobilka produkciu o 47 percent. Nepredáva totiž len exkluzívne kúsky typu 911 GT3, ale aj pomerne lacný Macan SUV od 78-tisíc eur pre rodiny, ktorý tvorí 40 percent tržieb.

Zdroj: SITA / AP