Stačí jeden like na Facebooku a marketéri vám presne zacielia reklamu, tvrdí štúdia

Stačí jeden like na Facebooku a marketéri vám presne zacielia reklamu, tvrdí štúdia

22. november 2017 - Stačí jediný like na Facebooku a marketingovým expertom tak odhalíte svoj charakter, tvrdí najnovšia štúdia britských a amerických vedcov. Firmám tak často stačí jeden jediný like a dokážu na používateľov cieliť oveľa lepšie reklamu. Odborníci sa podieľali na vzniku propagačných kampaní na kozmetické produkty a herné aplikácie. Reklamy sa potom zobrazovali spotrebiteľom na základe ich likeov na Facebooku.

Cielené kampane zvýšili počty „preklikov“ až o 40 percent v porovnaní s necielenou reklamou. Samotný predaj potom narástol dokonca o polovicu. Vedci nemali podiel na zisku z kampaní, ale ich cieľom bolo poukázať, že aj najmenší prejav preferencií na sociálnej sieti stačí na to, aby firmy mohli ovplyvňovať nákupné správanie ľudí. Vedci šili marketingové kampane na vzorke 3,5 milióna používateľov Facebooku. Šlo predovšetkým o ženy z Veľkej Británie vo veku od 18 do 40 rokov.

„Chceli sme poskytnúť vedecký dôkaz toho, že psychologické ovplyvňovanie spotrebiteľov skutočne funguje. Ukázať politikom aj verejnosti to, že je možné s používateľmi manipulovať len na základe toho, čo sa im páči na Facebooku,“ povedala sociologička Sandra Matz z Columbia Business School v New Yorku.

Zdroj: SITA / AP